همشهری آنلاین: این روزها خانه هنرمندان میزبان کارگاه تخصصی آموزش پیشرفته نقاشی «دامون فر» ویژه کودکان و نوجوانان است.

به گزارش همشهری آنلاین، سیف الله پویا راد مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال ایران با اعلام خبر فوق گفت: «از 28 تیرماه کارگاه تخصصی آموزش پیشرفته نقاشی «دامون فر» ویژه کودکان و نوجوانان زیر نظر یاسمین سینایی، مدرس پیشرو آموزش نقاشی کودکان و مجسمه ساز صاحب سبک، طراحی و در فضای باز خانه هنرمندان در حال اجرا است.

در این کارگاه چهار غرفه برای کودکان و یک غرفه برای مادران دایر شده که قصد دارد مفاهیمی در خصوص رنگ ها و کارکردهای مختلف آنها را آموزش دهد».

پویا راد افزود: «بازی رنگ ها عنوان این کارگاه است و بر اساس طراحی یاسمین سینایی در چهار غرفه کودکان و نوجوانان با متدهای مداد رنگی فابرکاستل به ترتیب «بازی های چشمی»، «رنگ سرد»، «رنگ گرم» و «پاک کن» را به صورت عملی فرا می‌گیرند.

ضمن آنکه در غرفه پنجم با محصولات «کانسون» و «پ ب او » کارگاه های مهارت های دستی برای مادران تدارک دیده شده است».

وی افزود: «این کارگاه ها هر روز از ساعت 30 :17 تا 30: 20 در فضای بار خانه هنرمندان برپا می‌شود که تا 27 مرداد ماه ادامه دارد و حضور همه علاقمندان در آن آزاد و رایگان است.

پویا راد افزود: «دامون فر» همواره به موازات برپایی دو سالانه حرفه ای نقاشی، نگاهی هدفمند و جدی به آموزش پایه ای نقاشی برای کودکان و نوجوانان داشته و تا به حال قریب به ده ها کارگاه تخصصی در این راستا دایر نموده است».

دو سالانه نقاشی دامون فر از سال 1385 آغاز به کار کرده و در چهار دوره برپایی اش که با همراهی اساتید برجسته عرصه تجسمی، نقشی تاثیر گذار در معرفی نسل تازه ای از نقاشان جوان به جامعه تجسمی ایران ایفا کرده است.

این رویداد ملی همزمان با برپایی دو سالانه اش از نخبگان جامعه هنری به پاس یک عمر تلاش برای اشاعه هنر تجلیل می‌کند که در این چهار دوره به ترتیب از آیدین آغداشلو، زنده یاد احمد اسفندیاری، پرویز کلانتری و لیلی گلستان به طور شایسته تقدیر کرده است.

کد خبر 224457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز