گروه شهری: علاوه بر تسویه کامل بدهی پیمانکاران شهرداری تا پایان سال 90شهرداری تهران در حال طی مراحل قانونی برای تسویه بدهی معارضین ملکی تا پایان سال 90است.

معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان اینکه بدهی پیمانکاران شهرداری تا پایان سال 90تسویه شده است، گفت: گام بعدی برای تسویه بدهی‌ها پرداخت بدهی معارضین ملکی است که مبلغ آن تا پایان سال 90، 450میلیارد تومان است. پورزرندی با اشاره به پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری تا سال 90گفت: زمانی که ما اعلام کردیم این مطالبات تسویه خواهد شد آن را به تمسخر گرفتند اما در حال حاضر 3500میلیارد تومان بدهی پیمانکاران بیمه و مالیات پرداخت شده است.

معاون مالی و اداری شهردار تهران با بیان اینکه طلبکاران بالای 500میلیون تومان 10درصد طلبشان را به‌صورت نقد و باقی را غیرنقد دریافت کردند، گفت: تمام آنهایی که بدهی‌شان در حساب و کتاب شهرداری ثبت شده بود و اختلافی نیز با ما نداشتند همه تسویه شده است بنابراین کل بدهی‌های شهرداری از ابتدای تأسیس تا پایان سال 90پرداخت‌شده حتی بیمه و مالیات که جرایم سنگینی بر آن بسته بودند که ما با رایزنی‌ها اصل بدهی‌ها را تسویه کردیم. معاون مالی و اداری شهردار تهران در حاشیه دومین مجمع عمومی سالانه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره هزینه‌های فاقد سند ضمن تأکید بر اینکه ما هزینه فاقد سند نداریم، گفت: من خودم حسابرس قسم خورده هستم و واقعیت‌ها را می‌گویم.

ما در شهرداری در برخی از حوزه‌ها بیش از بودجه کار کردیم، به‌طور مثال کارهای عمرانی که در حوزه آزادسازی بزرگراه امام علی، پروژه صدر-نیایش و... بود، در این‌باره نیز ما برای دریافت مجوز به شورا رفتیم، شورا گفت تا آنجا که امکان دارد آزادسازی‌ها را انجام دهید، حساب‌ها را تهیه کنید و در اصلاحیه بیاورید. وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌دلیل ندادن یارانه دولت به اتوبوس و مترو ما از شورا درخواست کردیم این سهم را بپذیریم تا حداقل حقوق کارگران این حوزه‌ها پرداخت شود که قرار شد به این هزینه‌ها در اصلاحیه‌هایی که به شورا می‌رود مجوز داده شود.

معاون مالی و اداری شهردار افزود: ما قصد داشتیم 190میلیارد تومان برای یارانه‌های بلیت اتوبوس هزینه کنیم که یک فوریت آن را به شورا بردیم و در آنجا تصویب شد اما گفتند سند به سند باید بررسی شود بنابراین به‌دلیل آنکه در پایان سال 91فرصت کافی وجود نداشت قرار شد این موضوع در اصلاحیه‌ها یا در تفریغ بودجه مجوز داده شود. پورزرندی با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری 2هزار میلیارد تومان بیش از بودجه کار کرده، گفت: شهرداری برای همه این فعالیت‌ها در تبصره‌هایی که در لایحه بودجه به تصویب شورا رسیده مجوز داشته است یا در اصلاحیه‌ها یا در تفریغ بودجه خواهد آمد و ما هیچ کاری را بدون اجازه شورا انجام نداده‌ایم.

منبع: همشهری آنلاین