همشهری آنلاین: استاد غلامحسین امیرخانی و احسان شکراللهی در سی و چهارمین نشست پژوهشی هنر، سازمان زیباسازی شهر تهران به بررسی ابعاد هنری ولی‌الله پروانه می‌پردازند.

به گزارش همشهری آنلاین، عصر امروز یکشنبه 6 مردادماه در سی و چهارمین نشست پژوهشی هنر سازمان زیباسازی که به همت نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری نشریه تندیس برگزار می‌شود، ابعاد هنری و شخصیتی ولی الله پروانه هنرمند خوشنویس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در این نشست غلامحسین امیرخانی و احسان شکراللهی کارنامه هنری ولی الله پروانه را بررسی خواهند کرد و همچنین در کنار این نشست مجموعه ای از آثار، فیلم و عکس‌های این هنرمند خوشنویس به نمایش در خواهد آمد.

محمد ولی الله پروانه از خوشنویسان نامدار کشور است که تا سن سیزده سالگی در مدرسه امیر اتابک واقع در محله عرب‌ها مشغول تحصیل بود و پس از وارد دبیرستان دارالفنون گردید.

او از همان دوران طفولیت که وارد تحصیل گردید علاقه مفرطی به آموختن خط نستعلیق داشت و از همین رو سال‌ها زیردست مرحوم عبدالمجید همدانی که از شاگرد حاجی مهدی خان که یکی از شاگردان طراز اول میرزای کلهر بود مشغول فراگرفتن خط نستعلیق شد و بعد از فوت نامبردگان از روی آثار خطی عمادالکتاب به ادامه و تکمیل هنر خود پرداخته و سپس از میرزا علی‌اکبرخان کاوه نیز تعلیم خط گرفته تا خود از خوشنویسان بزرگ عصر حاضر شد.

سی و چهارمین نشست پژوهشی هنر که به معرفی محمد ولی الله پروانه اختصاص دارد، ساعت 18 امروز یکشنبه 6 مردادماه در نگارخانه برگ برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار این هنرمند نیز تا 16 مردادماه ادامه دارد.

ورود برای علاقمندان در این نشست آزاد است و علاقمندان می‌توانند از 6 تا 16 مردادماه از آثار این نمایشگاه در نگارخانه برگ واقع در میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، عمارت عین الدوله دیدن کنند.

 

منبع: همشهری آنلاین