رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور چندی پیش مصوبه‌ای را از هیأت دولت گرفت که براساس آن تصدیگری‌های این سازمان را به بخش خصوصی واگذار کند.

به همین منظور او در چند همایش متفاوتی که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای واگذاری تصدیگری‌ها برگزار شده اعلام کرده که یک نفر در جمهوری اسلامی پیدا شده تا تصدیگری‌های دولتی در سازمان میراث فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کند. او حتی مخالفان واگذاری‌ها را تهدید به اخراج از سازمان میراث فرهنگی کرده و به رسانه‌های منتقد واگذاری‌ها در سازمان میراث فرهنگی نیز تاخته‌است.

با وجود این، چندی پیش اعلام شد درحالی‌که تشکل‌های صنفی استان‌ها در انتظار ابلاغیه رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر تفویض اختیارات تصدیگری‌های این سازمان هستند، تاکنون چنین ابلاغیه‌ای اعلام نشده و مدعی جدیدی برای واگذاری تصدیگری‌ها در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیدا شده است.
خبرگزاری میراث فرهنگی با انتشار این خبر، نامه شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی خطاب به ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی را منتشر کرد که براساس آن واگذاری تصدیگری‌ها در سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی خلاف قانون اعلام شده است.

اواخر خرداد‌ماه گذشته طرح واگذاری تصدیگری‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و تفویض بخشی از اختیارات این سازمان به بخش خصوصی مطرح شد که براساس آن، مجوز ساخت، تاسیس، ایجاد و تکمیل تاسیسات گردشگری به‌طور کامل به تشکل‌های صنفی واگذار شده بود که تاکنون ابلاغیه رسمی در این خصوص از سوی سازمان میراث فرهنگی به استان‌ها ارسال نشده است.

اما میروالا اسماعیلی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نامه‌ای به شماره 429/101/922در تاریخ 17/4/92یعنی 8روز پس از تفویض اختیارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به بخش خصوصی، نامه‌ای به‌منظور جلوگیری از تداخل امور تصدیگری خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارسال کرده‌است.

در این نامه که خطاب به ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی نوشته شده، آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حضرتعالی در اجرای ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386و تصویب مصادیق امور تصدی آن سازمان محترم توسط هیأت محترم دولت به‌شماره 74194/ت 49305 مورخ 29/3/1392به استحضار می‌رساند بندهای یک و 2مصوبه مذکور مطابق تبصره 2ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جزء وظایف قانونی این شرکت است.

شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی در نامه خود به ملک‌زاده تأکید کرده است: خواهشمند است به‌منظور جلوگیری از تداخل امور و بروز مشکلات احتمالی در آینده دستور فرمایید معاونت‌های مربوطه نسبت به تحویل سوابق امر به این شرکت اقدام فرمایند.