رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: رسانه‌ها را قسم می‌دهم در حمایت از بخش خصوصی و طرح واگذاری امور به بخش خصوصی مطلب بنویسند.

محمدشریف ملک زاده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدشریف ملک‌زاده در هم اندیشی فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که دیروز در هتل همای تهران برگزار شد، گفت: از چند ماه پیش تاکنون کارهای حقوقی در سازمان میراث فرهنگی به‌خصوص بخش گردشگری را انجام داده‌ایم و پیگیری‌هایی که در حوزه گردشگری انجام شد واگذاری تصدیگری به بخش خصوصی و تأسیسات گردشگری بود. ملک‌زاده گفت: این چه وضعیتی است که بعضی‌ها سخنرانی می‌کنند و می‌گویند این واگذاری‌ها حاکمیتی است، آیا تصدیگری را با حاکمیتی یکی می‌دانید؟ این درست نیست.

ما کاری را کاملا به‌صورت تخصصی پیش بردیم و آن را به هیأت دولت ارجاع داده و موافقت لازم را دریافت کرده‌ایم اما این کار بدان معنا نیست که اختیارات سازمان کاملا واگذار شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: باید به بخش خصوصی چشم بسته مجوز داد. کسی این‌قدر ساده نیست که سرمایه خود را در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و در جواب بشنود که طرح شما در اولویت نیست. وی ادامه داد: امروز نخستین روزی است که این واگذاری‌ها انجام می‌شود. مدیران میراث فرهنگی استان‌ها فقط باید ناظر باشند و از دخالت در صنوف گردشگری برای ارائه مجوزها صددرصد پرهیز کنند.

کد خبر 220954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز