تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 229واحد افزایش یافت و به 57هزارو397 واحد رسید.

در دادو ستد‌های روز گذشته شرکت‌های ملی صنایع مس، چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و افزایش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 207واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشتند.

افزایش ارزش معاملات بورس

سهامداران بورس تهران دیروز 931میلیون سهم به ارزش 341میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند که این میزان نسبت به روز‌های گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. دیروز همچنین شرکت‌های ماشین‌‌سازی‌‌ اراک‌، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، بانک صادرات ایران، چینی‌ ایران‌، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌‌، نوردآلومینیوم‌، سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌، معدنی‌ املاح‌ ایران و فراورده‌های‌ نسوز پارس‌ با صف خرید سهامداران مواجه شدند. صف فروش سهام شرکت تاید واتر هم دیروز با ثبت 185تقاضا به 3.5میلیون سهم رسید.

انجام معاملات بورس کالا فقط در رینگ پتروشیمی

دیروز معامله‌ای در رینگ فلزات و کشاورزی بورس کالا انجام نشد و مهم‌ترین محصولی هم که در رینگ نفت و پتروشیمی دادوستد شد قیر بود. در مبادلات روز گذشته بیش از 7هزار تن قیر در رینگ نفت و پتروشیمی بورس کالا مبادله شد که از این میزان 4هزارو208 تن به شرکت نفت جی اختصاص یافت. این شرکت 3هزارو23 تن قیر را به قیمت هر کیلو 1276تومان به‌صورت نقد فروخت. در دومین محموله هم هزارو185تن قیر 100-85 را به قیمت هر کیلو 1276تومان مورد مبادله قرار داد. دیروز همچنین شرکت توسعه کروس انرژی 1000تن قیر صادراتی را به قیمت هر تن 549دلار و شرکت کیهان توسعه البرز 2هزار تن قیر را به قیمت 610دلار در هر تن برای صادرات به بازار‌های جهانی به‌صورت نقد فروختند. دیروز در تالار‌های فلزات و کشاورزی هم معامله‌ای انجام نشد.

منبع: همشهری آنلاین