تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۴

گروه سیاسی: محمدجواد لاریجانی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا درباره مسایل عراق تاکید کرد: اگر حسن نیت در طرف آمریکایی دیده شود به رفع تنش و حل مشکلات در سایر زمینه‌ها منجر خواهد شد ولیکن با توجه به به‌هم ریختگی اوضاع سیاسی که در آمریکا وجود دارد نمی‌توان مطمئن بود آمریکا یک سیاست درست در پیش بگیرد.

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر و مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه در جلسه مناظره‌ای در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در مورد مسائل عراق به همراه طارق‌هاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق، برهم صالح معاون، نخست وزیر عراق، وزیر امور خارجه اردن و شخصیت‌های دیگر شرکت کرد.

در این جلسه که مورد استقبال مدیران ارشد کشورهای مختلف ناظر در جلسه و رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی قرار گرفت، ابتدا اتهامات وارده به جمهوری اسلامی ‌ایران در رابطه با دخالت در اوضاع عراق به تفصیل پاسخ داده شد.

لاریجانی در خصوص اظهارات برخی از کشورهای غربی که تاکید دارند قانون اساسی عراق باید تغییر کند و مشارکت وسیع‌تر مردم در ساختار حکومت در نظر گرفته شود اظهار داشت: تغییر قانون اساسی عراق از مسائل داخلی عراق است و اگر آنها خودشان مصلحت دیدند اقدام خواهند کرد و اصرار بعضی از کشورها و مقامات سیاسی و ایجاد فشار بر دولت عراق برای تغییر قانون اساسی خود مدعی دخالت در امور عراق است و از سوی دیگر جای تعجب است که در طول بیش از 20 سال حکومت دیکتاتوری صدام و رژیم بعثی کسی نگران تغییر قانون اساسی و مشارکت مردم نبود.

مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه  در مورد مذاکرات ایران و آمریکا در عراق اظهار داشت: این مذاکرات مربوط به مسائل عراق است و با حضور برادران عراقی قرار است راه‌های کمک به این دولت در راه استقرار صلح و آرامش و پایان اشغال مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی همچنین درباره حضور قدرتمند جمهوری اسلامی‌ ایران در منطقه عنوان کرد که ایران کشوری قدرتمند و صاحب نفوذ و پیشرو در زمینه علمی ‌و تکنولوژی در منطقه می‌باشد.

این محصول تلاش 30 ساله ملت و دولت پس از انقلاب اسلامی‌ است و اینها میوه نوبر درخت انقلاب می‌باشد و آینده شاهد افتخارات ایران اسلامی‌ خواهد بود.

برچسب‌ها