تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۹

همشهری آنلاین: کلینت ایستوود دوبار برنده جایزه اسکار یک جایزه افتخاری مخصوص از "بنیاد سینما و تلویزیون" به خاطر مشارکتش در فیلم‌های وسترن دریافت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس ایستوود که به خاطر کارگردانی فیلم وسترن "نابخشوده" جایزه اسکار گرفت، شنبه در بیست و چهارمین مراسم سالانه "چکمه طلایی"،"جایزه بنیانگذار" را دریافت کرد.

در این مراسم از بازیگران ، بدل‌کاران ، تهیه‌کنندگان و کارگردانانی که سنت وسترن را در سینما و تلویزیون تقویت کرده‌اند تقدیر می‌شود.

مورگان فریمن که در فیلم دیگر برنده اسکار ایستوود "دختر یک میلیون‌ دلاری"با او همبازی بود این جایزه را که از 24 سال پیش تنها هشت بار اهدا شده به ایستوود داد. ایستوود 76 ساله دومین کارگردانی است که "جایزه بنیانگذار" را پس از جان فورد سازنده فیلم‌های وسترن کلاسیکی مانند "جویندگان" در سال 1956 دریافت می‌کند.

شنبه چایزه چکمه طلایی به هنرپیشه‌ها آن- مارگرت، جوان لسلی، پاورز بوث و وس استودی، کارگردان لسلی اچ مارتینسون و هماهنگ‌کننده بدل‌کاری  بودی ون هورن نیز داده شد.

بنیاد سینما و تلویزیون در سال 1921 تاسیس شد و  مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات را برای دست‌اندرکاران صنعت سینما و تلویزیون آمریکافراهم می‌کند.