همشهری آنلاین: دبیر کل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از حضور داوران خارجی در ۴ رشته این جشنواره خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس میرهاشمی؛ دبیر کل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در جلسه شورای دبیران جشنواره گفت: قصد داریم امسال در چهار رشته کاریکاتور، عکاسی، پوستر و تصویرسازی جشنواره که به صورت بین المللی برگزار می‌شود از داوران خارجی در کنار داوران ایرانی دعوت کنیم تا بخش بین الملل جشنواره تقویت شود.

میرهاشمی در ادامه با ارائه گزارشی از روند ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: برنامه ریزی و فعالیت های این دوره جشنواره زودتر از دوره های قبل آغاز شد و فراخوان جشنواره با کارشناسی دقیق تدوین و منتشر شد.

خوشبختانه پس از نزدیک به یک ماه از انتشار هنرمندان استقبال قابل توجهی داشته اند و برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

دبیر کل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: به منظور تقویت بخش بین الملل و حضور بیشتر کشورها و هنرمندان خارجی، فهرستی از هنرمندان خارجی تهیه شده و فراخوان جشنواره برای آنها ارسال شده است و همچنین از طریق رایزنی های فرهنگی در دیگر کشورها و جشنواره ها و مراکز هنری اطلاع رسانی انجام شده است.

در ادامه این جلسه دبیران رشته های کاریکاتور (بهمن عبدی)، عکاسی (حسن غفاری)، پوستر (مسعود نجابتی)، تصویرسازی (کاظم طلایی)، خوشنویسی (علی اشرف صندوق آبادی)، نقاشی (مرتضی اسدی)، مجسمه سازی (پریسا خضابی)، نگارگری (پرویز حاصلی)، سرامیک هنری (مهران هوشیار) و مسعود زنده روح کرمانی (دبیر هنری) نظرات و پیشنهادات خود را درباره ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کردند.

هنرمندان برای شرکت ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی می‌توانند تا 29 آذرماه سال جاری در سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.irثبت نام کنند و آثارشان را ارسال کنند.

منبع: همشهری آنلاین