همشهری آنلاین: گروه اخوان المسلمین مصر روز سه شنبه رسما اعلام کرد دکتر محمود عزت ابراهیم موقتا رهبری گروه وجانشینی محمد بدیع را که صبح امروز دستگیر شد، به عهده گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری حزب آزادی وعدالت، شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین، دکتر محمود عزت معاون رهبر اخوان المسلمین رسما به عنوان رهبر موقت گروه اخوان المسلمین انتخاب شد.

اخوان المسلمین در بیانیه ای افزود، انتخاب عزت به دنبال دستگیری محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین در صبح روز سه شنبه توسط نیروهای امنیتی کودتای نظامی خونبار، صورت گرفت.

دکتر محمود عزت ابراهیم ۶۹ ساله نهمین رهبر گروه اخوان المسلمین از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۲۸ است.

وی استاد دانشکده پزشکی دانشگاه زقازیق در استان شرقیه شمال شرق قاهره است.

محمد ابراهیم وزیر کشور مصر گفت که محمد بدیع دبیر کل اخوان المسلمین به همراه یوسف طلعت عضو ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت دولت محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر، بامداد امروز در یک عملیات بازداشت شدند .

منابع امنیتی گزارش دادند که محمد بدیع برای بازجویی احتمالا به زندان طره در غرب قاهره انتقال یافته است .

از سوی دیگر به گزارش ایسنا، پیشتر منابع رسانه‌ای مصر گزارش داده بودند که محمود عزت در اولین روزهای برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر به نوار غزه گریخته و اخوان المسلمین را از نوار غزه اداره می‌کند، ادعایی که جنبش حماس فورا آن را تکذیب کرد.

در همین راستا، شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر صبح روز دوشنبه صبحی صالح، یکی از رهبران اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

نیروهای مشترکی از بخش امنیت ملی و نیروهای ویژه در 11 اوت به خانه‌ صبحی صالح در منطقه "سموحة" در الاسکندریة یورش بردند، اما او را نیافتند.

از سوی دیگر، حمد المزروعی، یکی از اصحاب رسانه در امارات اعلام کرد که در صدد است پاداشی به ارزش یک میلیون پوند مصر( 143 هزار دلار) را به کسی بدهد که با انتشار اطلاعاتی به بازداشت عصام العریان ومحمد البلتاجی وصفوت حجازی، سه تن از مهم‌ترین رهبران اخوان المسلمین مصر، کمک کند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که با هماهنگی با وزارت کشور مصر این پاداش را اعطا خواهد کرد.

حمد المزروعی تصریح کرد که خبر اعطای پاداش را در صفحه خود در توییتر منتشر کرده است و برخی از مصری‌ها به این طرح وی واکنش مثبت نشان داده و از آن حمایت کرده‌اند.

وی عنوان داشت: امیدوار هستم که ریختن خون مصری‌ها پایان یابد، تا زمانی که رهبران اخوان المسلمین از چنگال عدالت به دور باشند، خشونت‌ها در مصر ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها