همشهری آنلاین: هفته سوم بوندس‌لیگا با توفان صدرنشین آغاز شد. در روز دوم حاشیه‌ها پررنگ‌تر از متن بودند. در تنها سه بازی این روز هفت بازیکن از زمین اخراج شدند. سه پله نخست جدول همچنان در اختیار دورتموند، لورکوزن و مونیخ است.

بوروسیا دورتموند یک - وردربرمن صفر

مسابقه افتتاحیه هفته سوم همه زیبایی‌های یک فوتبال تهاجمی را در بر داشت، غیر از گل‌های فراوان. شامگاه جمعه (اول شهریور) توفان دورتموند تومار وردربرمن را در هم پیچید. تک‌گل میزبان را روبرت لوادوفسکی به ثمر رساند. این سومین پیروزی دورتموند از سه دیدار آغازین فصل جاری است. این تیم به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رقیبان (۶+) صدرنشین است.

هانوفر دو - شالکه یک

این دو تیم یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ تا اینجای کار را برگزار کردند. شالکه در روزهای اخیر در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا در برابر "پی‌ای‌او‌کی" یونان نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک به دست نیاورد. شاگردان ینس کلر عصر شنبه هم شکست خوردند و با دو اخراجی به خانه بازگشتند. کارت قرمز اول ضربه پنالتی در پی داشت و به گل نخست هانوفر انجامید. یک اخراجی این مسابقه هم سهم هانوفر بود.

هوفن‌هایم سه - فرایبورگ سه

مسابقه هانوفر - شالکه البته تنها دیدار جنجالی هفته سوم نبود. در زینزهایم هم سه کارت قرمز از جیب داور بیرون آمد؛ یکی برای میزبان و دو کارت برای مهمان. مانند مسابقه هانوفر - شالکه، کارت اول ضربه پنالتی و گل اول میزبان را در پی داشت. حتی کریستیان اشترایش، سرمربی فرایبورگ هم به دلیل اعتراض بیش از حد به تصمیمات داور، از جایگاه خود روی نیمکت اخراج شد.

بایرن مونیخ دو - نورنبرگ صفر

این مسابقه از یک سو مصاف بایرن مونیخ با حریف دیرینه در دربی جنوب بود و از سوی دیگر نخستین حضور رسمی ماریو گوتسه. گوتسه ملی‌پوش که پیش از این در بوروسیا دورتموند بازی می‌کرد، از فصل جاری به جمع شاگردان پپ گواردیولا در بایرن مونیخ پیوسته است. مسابقه عصر شنبه با بردباری مونیخ در نهایت به سود این تیم به پایان رسید. گل‌های میزبان را فرانک ریبری فرانسوی و آرین روبن هلندی در نیمه دوم به ثمر رساندند.


بایر لورکوزن چهار - بوروسیا مونشن‌گلادباخ دو

پرگل‌ترین پیروزی عصر شنبه را لورکوزن به دست آورد. گلادباخ با وجود این‌که موفق شد در آغاز نیمه دوم دو گل خورده در نیمه اول را جبران کند، اما در نهایت در برابر میزبان زانو زد. سیدنی سم با دو گل و یک پاس گل و اشتفان کیسلینگ با یک گل و دو پاس گل، ستاره‌های لورکوزن در این دیدار بودند. لورکوزن در پایان سومین دیدار فصل با ۹ امتیاز پایین‌تر از دورتموند و بالاتر از بایرن مونیخ در مکان دوم جدول نشسته است.

ماینتس دو - وولفسبورگ صفر

ماینتس هم سومین پیروزی از سومین دیدار فصل را به دست آورد. شاگردان توماس توخل هر دو گل خود را در نیمه دوم به ثمر رساندند. در این مسابقه لوئیس گوستاوو، هافیک برزیلی وولفسبورگ در دقیقه ۶۴ دوکارته و از زمین اخراج شد. ماینتس در حال حاضر با ۹ امتیاز و تفاضل گل ۴+ در مکان چهارم جدول بوندس‌لیگا نشسته است.

هرتا برلین یک - هامبورگ صفر

هرتا، یکی از تازه‌واردان به لیگ برتر در فصل جاری، عصر شنبه دومین پیروزی فصل را تجربه کرد. شاگردان یوس لوهوکای هلندی با این موفقیت خود را تا مکان پنجم جدول بالا کشیدند. تک‌گل این مسابقه را آدریان راموس کلمبیایی در دقیقه ۷۴ به ثمر رساند. هامبورگ از سه دیدار تاکنونی فصل تنها یک امتیاز از تساوی پر گل هفته اول (۳ بر ۳) در خانه شالکه به دست آورده است.

 

منبع: همشهری آنلاین