همشهری آنلاین: پنجاه و یکمین دوره از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال آلمان با پیروزی قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیشین آغاز شد. بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند در فصل جدید نیز مدعیان شماره یک قهرمانی محسوب می‌شوند.

bundesliga

بایرن مونیخ سه - بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک

مصاف بایرن مونیخ و بوروسیا مونشن‌گلادباخ که روز جمعه (۹ اوت/ 18 مرداد) برگزار گردید، آغازگر پنجاه و یکمین فصل بوندس‌لیگا بود. همانگونه که انتظار می‌رفت، بایرن مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا، سرمربی جدیدش، از سد حریف گذشت و مهمان خود، مونشن‌گلادباخ را با نتیجه سه بر یک به خانه فرستاد. فرانک ریبری و آرین روبن  از چهره‌های درخشان این دیدار بودند.

پپ گواردیولا، سرمربی بایرن مونیخ هم در نخستین پیکار تیمش در بوندس‌لیگا یکی از چهره‌های پرتحرک این دیدار بود. او در اکثر لحظات بازی در کنار زمین در جنب و جوش بود و با حرکات دست و ایما و اشاره می‌کوشید شاگردانش را هدایت کند.


آگسبورگ صفر - بوروسیا دورتموند چهار

بورسیا دورتموند که در فصل‌های گذشته از رقیبان سرسخت بایرن مونیخ محسوب می‌شده، فصل تازه را با پیروزی آغاز کرد. دورتموندی‌ها با نتیجه چهار بر صفر از سد میزبان خود، آگسبورگ گذشتند و سه امتیاز مهم کسب کردند. چهره‌ درخشان این بازی، پی‌یر امریک آوبامیانگ، مهاجم پرسرعت و زهردار جدید دورتموند بود که به تنهایی سه گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند.

هانوفر دو - وولفسبورگ صفر

برنده‌ دوئل شمال آلمان در نخستین هفته پیکارهای بوندس‌لیگا تیم هانوفر بود که با نتیجه دو بر صفر میزبان خود، وولفسبورگ را شکست داد. وولفسبورگ علی‌رغم اخراج دو تن از بازیکنانش در دقایق ۳۲ و ۵۲ چندین فرصت برای گشودن دروازه هانوفر داشت، اما نتوانست هیچ‌یک از موقعیت‌های خود را به گل بدل کند.

بایر لورکوزن سه - فرایبورگ یک

تیم بایر لورکوزن که در فصل گذشته مکان سوم جدول را به خود اختصاص داده بود، در نخستین دیدار فصل جدید میدان را پیروز ترک کرد. لورکوزنی‌ها در مصاف با فرایبورگ تیم برتر میدان بودند و بازیکنان تهاجمی این تیم، از جمله اشتفان کیسلینگ توانستند از فرصت‌های به دست آمده سود جویند.

هوفن‌هایم دو - نورنبرگ دو

دیدار هوفن‌هایم  و نورنبرگ بی‌تردید یکی از پیکارهای پرهیجان هفته اول بود. هوفن‌هایم به ویژه در نیمه‌ اول تیم برتر میدان بود، اما در ۴۵ دقیقه دوم نتوانست این برتری را آن‌طور که باید و شاید به نمایش بگذارد و از مهمان خود دو گل خورد. البته هوفن‌هایم به گل سوم نیز دست یافت، اما داور علی‌رغم آن که توپ از خط دروازه گذشته بود، بر این باور بود که توپ وارد دروازه نشده و از این رو آن را محسوب نکرد.

آینتراخت برانشوایگ صفر- وردر برمن یک

تیم آینتراخت برانشوایگ که پس از غیبتی طولانی به جمع دسته اولی‌ها پیوسته است، در نخستین دیدار خود با نتیجه یک بر صفر از مهمانش، وردر برمن شکست خورد. تک‌گل این دیدار را یونوزوویچ در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند. دانیل داوری، دروازه‌بان ایرانی‌تبار برانشوایگ که در فصل گذشته سنگربان ثابت این تیم بود، در دیدار تیمش مقابل برمن روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود.

هرتا برلین شش - آینتراخت فرانکفورت یک

تیم پایتخت‌نشین هرتا برلین که در فصل جدید بار دیگر دسته اولی شده، در نخستین هفته بوندس‌لیگا توفان به پا کرد و مهمان خود، آینتراخت فرانکفورت را شش بر یک در هم کوبید. برلینی‌ها با این پیروزی نه تنها سه امتیاز کسب کردند، بلکه با توجه به شمار گل‌ها توانستند صدر جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دهند.

دیدارهای یکشنبه

نخستین هفته‌ مسابقات بوندس‌لیگا روز یکشنبه (20 مرداد) با برگزاری دو دیدار پایان یافت که طی آن، ماینتس میزبان اشتوتگارت  بود و موفق شد در دیداری پرگل با حساب سه بر دو این تیم را مغلوب کند  و شالکه نیز در زمین خود به مصاف هامبورگ رفت که این دیدار به تساوی سه بر سه انجامید.

 

کد خبر 226653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز