دکتر احمد روستا، عضو شورای سیاستگذاری کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی، با اشاره به این موضوع افزود: اهمیت نقش روابطعمومیها غیرقابل انکار است و برهمین مبنا داشتن رفتار حرفهای و دانش و بینشِ مرتبط لازمه ایفای یک نقش حرفهای است.
پدر بازاریابی نوین ایران در خصوص مهمترین چالش روابطعمومیها و شرکتهای تبلیغاتی در ارتباط با یکدیگر گفت: هر دو گروه میتوانند در صورت درک واقعی هدف، مکمل هم باشند و با همافزایی قابلیتهایشان، اثربخشی روابطعمومی را بهبود بخشند. چالش واقعی این دو گروه مربوط به نوع نگرشهاست. نگرش روابط عمومیها، اثرگذاری براساس سازگاری با مخاطبان است و نگرش شرکتهای تبلیغاتی، اثرگذاری برمبنای سازگاری با ابزارهای تبلیغاتی و عوامل هنری است.
دکتر روستا نسبت به این موضوع که بعضی افراد میگویند روابطعمومیها باید با شرکتهای تبلیغاتی کنار بیایند انتقاد داشت و افزود: به نظرم باید گفت روابطعمومیها و شرکتهای تبلیغاتی باید با هم سازگاری داشته باشند؛ سازگاری به معنای انطباقپذیری و انعطافپذیری است و سازگاری بین روابطعمومیها و شرکتهای تبلیغاتی به معنای چگونگی و مهارت کنار آمدن، کوتاه آمدن و ایستادگیِ به جا، به موقع و به اندازه برای دستیابی به هدف مشترک است.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اهدافی که برای کنفرانس حرفهایگرایی تبیین شده است امیدوارم برگزاری این کنفرانس حداقل سه نتیجه را درپی داشته باشد که آن نتایج عبارتند از: ایجاد بستر مناسب برای همدلی، هماندیشی و همپذیری؛ حساس کردن مخاطبان به الزامات حرفهای شدن و حرفهای ماندن و کاهش تنشها و افزایش ارزشها.
یادآوری میشود اولین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی با عنوان رسانه، تبلیغات و با دو محور اصلی روابطعمومی و رسانه و روابطعمومی و تبلیغات بیستونهم مهرماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار میشود. اطلاعات این همایش و نحوه حضور و مشارکت در این همایش، در سایت http://i-pr.ir قابل دریافت است.