همشهری آنلاین: با وجود عقب نشینی دولت اوباما از طرح جنگ طلبانه خود علیه سوریه، راهپیمایی‌های ضد جنگ در شهرهای آمریکا ادامه داشته و روز شنبه چند شهر این کشور از جمله میامی فلوریدا، گراند رپیدز در میشیگان و مینیاپولیس در ایالت میپنیاپولیس شاهد برگزاری تجمع های ضد جنگ بود.

به گزارش ایرنا مردم و کوشندگان ضد جنگ روز شنبه در مقابل دفتر نماینده میامی در مجلس سنا تجمع کرده و خواستار ابراز مخالفت قاطع وی با جنگ افروزی علیه سوریه شدند.

تجمع کنندگان پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته شده بود: به جنگ با سوریه نه بگویید.

همچنین دانشجویان و فعالان ضد جنگ در تجمعی در مرکز شهر گراند رپیدز در ایالت میشیگان علیه جنگ طلبی دولت اوباما شعار داده و خواستار عدم دخالت کاخ سفید در سوریه شدند.

دانشگاه میشیگان نیز شاهد تجمع صدها دانشجوی معترض بود که علیه دولت اوباما و دخالت ارتش آمریکا در امور خاورمیانه شعار دادند.

در این تجمع دانشجویی پرچم های سوریه و پلاکاردهایی حمل می شد که در آن دولت اوباما به دروغگویی درباره سوریه متهم می شد.

همچنین شهر مینیاپولیس در ایالت میپنیاپولیس شاهد تجمع دهها نفر از فعالان ضد جنگ بود.

در این تجمع بیانیه ای صادر شد که در آن از دولت اوباما و کنگره خواسته شده است با عدم دخالت نظامی در بحران سوریه به منافع مردم آمریکا احترام بگذارند.

در روزهای گذشته شهرهای مختلف آمریکا از جمله شیکاگو، بوستون، واشنگتن، نیویورک و سینت لویس شاهد برگزاری تجمع علیه جنگ با سوریه بود.

بنا بر نظر سنجی های در آمریکا بیش از 60 درصد مردم این کشور مخالف دخالت در سوریه هستند.

نتایج تازه ترین نظرسنجی از مردم آمریکا نشان می دهد سه چهارم آنها با اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه مخالف و خواستار حل سیاسی بحران سوریه در چارچوب اجماع بین المللی برای نظارت بر تسلیحات شیمیایی در آن کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یافته های نظرسنجی مشترک این خبرگزاری و موسسه نظرسنجی اپسوس( Ipsos ) از مردم آمریکا در هفته گذشته حاکیست احساسات ضد جنگ در افکار عمومی آمریکا، پایدار و بر خواسته باراک اوباما رییس جمهوری این کشور مبنی بر کسب مجوز از کنگره برای اقدام نظامی علیه سوریه سایه افکنده است.

براساس این نظرسنجی، تنها 25 درصد آمریکایی ها با اعمال روند سیاسی در قبال بحران سوریه مخالف و حدود 75 درصد آن ها با حل سیاسی مساله موافقند.

براساس این گزارش، 65 درصد پرسش شوندگان در این نظرسنجی نیز معتقدند مساله سوریه ربطی به کشور آنها ندارد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها