همشهری آنلاین: آبان ماه امسال گزیده‌ای از بهترین دستبافته‌های ایران در کشور اتریش به نمایش در می‌آید.

مشاور شرکت سهامی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه دوم آبان ماه امسال با تدبیر و تدارک دفتر منطقه ای برنامه اسکان بشر ملل متحد گشایش می‌یابد و شرکت سهامی فرش ایران مجری این رویداد در شهر وین خواهد بود.

حمید کارگر افزود: فرش ایرانی به عنوان کالایی کاربردی در زندگی بشر و سازگار با محیط زیست و سلامت انسان که سرشار از وجوه هنری، تاریخی و فرهنگی است برگزیده شده است تا محور این رویداد فرهنگی باشد. وی ادامه داد: این رویداد دارای دو بخش کنفرانس علمی و نمایشگاه است که بخش علمی آن با همراهی مرکز ملی فرش ایران و بخش نمایشگاهی آن با مدیریت شرکت سهامی فرش ایران برگزار می شود.

به گفته کارگر ارزش های پرشمار انسانی، زیست محیطی و هنری فرش ایرانی توانسته است دستمایه برگزاری چنین رخدادی در عرصه بین المللی و با همراهی سازمان ملل متحد باشد.

مشاور شرکت سهامی فرش ایران سفرا و نمایندگی‌های حاضر در مقر سازمان ملل در وین را مخاطبان اصلی آن دانست و گفت: پس از تدوین استانداردها و معیارهایی دقیق برای انتخاب فرش‌هایی که نماینده شایسته تنوع و گوناگونی این دستبافته‌ها باشند، بیش از یکصد تخته فرش برگزیده شد و عکسبرداری حرفه‌ای از این فرش ها نیز برای درج در کتاب نمایشگاه صورت پذیرفت.

کارگر ادامه داد: این کتاب با نام "برگ های زرین" حاوی شناسنامه و مشخصات دقیق فرش ها به قلم تورج ژوله پژوهشگر فرش است و روایتی نیز از نمایشگاه مشابهی که 140 سال پیش در وین برپا شده بود دارد. به گفته وی ارایه سخنرانی هایی از سوی کارشناسان داخلی و خارجی فرش دستباف و درج مقالاتی در کتاب ویژه این رخداد نیز از حواشی برپایی این نمایشگاه است.

منبع: همشهری آنلاین