گفت و گو با دکتر فرشاد مومنی درباره خرد و کلان اقتصاد فرش، گفت و گو با دکتر ناصر فکوهی درباره فرش در فرایند جهانی شدن و اقتصاد صنعتی، گفت و گو با دکتر محمدمهدی فرقانی درباره بازار به عنوان پایگاه ارتباطات سنتی، گفت و گو با مهندس شیرین صوراسرافیل درباره نمایشگاه های فرش، قصه پر غصه خصوصی سازی شرکت سهامی فرش ایران، بررسی سهم رقبای ایران در بازار جهانی فرش، گزارش میدانی از بازار فرش تهران و بررسی چالش ها و فرصت های ورود دانش آموختگان فرش به بازار از جمله مطالب منتشر شده در سومین شماره "طره" است.
مقالاتی همچون سلیقه سازی و سلیقه یابی در فرش، پیاده سازی پنجره واحد تجاری، چرخش بر مدار مشتری و فرش را هنرمندانه مدیریت کنیم نیز از دیگر مطالب دومین "طره" است.
دوماهنامه تخصصی "طره" بر آن است تا با رویکردی نو به فرش دستباف ایرانی به عنوان مهم ترین کالای صادراتی غیر نفتی و با تاکید بر پیشینه هنری آن، بنگرد و تلاش دارد تا بروندادی شایسته برای فرش دستباف ایرانی باشد.
این نشریه با تاکید بر قدمت دیرینه این کالا و سهم عمده و قابل توجه آن در اقتصاد و صادرات غیر نفتی و همچنین توجه خاص آن به جنبه های فرهنگی هنری این کالا منتشر می شود و بررسی آخرین رخدادهای حوزه فرش دستباف، معرفی، نقد و بررسی تشکل ها، کتاب ها، پایان نامه ها و پایگاه های اینترنتی مرتبط با فرش دستباف، نگاه تاریخی به این هنر- صنعت، تحلیل های بازار و اقتصاد فرش دستباف از جمله مطالب مورد توجه در "طره" است.
سومین شماره "طره" در 92 صفحه رنگی و به بهای 6 هزار تومان در نمایندگی های این نشریه عرضه می شود و پایگاه اینترنتی آن به نشانی www.torreh.net نیز در دسترس علاقه مندان است.