گروه شهری: کار مطالعه پروژه‌های جدید خاکریزآب‎ به پایان رسیده و تا پایان سال‌جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طرح‌های جدید در حوضه خاکریزآب و جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران در دست مطالعه و تکمیل مراحل اجرایی است که بخشی از آنها تا ماه‌های آتی آماده بهره‌برداری و بخشی دیگر تا پایان سال آماده اجرا خواهند شد. سیدمازیار حسینی اظهار کرد:

مطالعات و تدوین طرح نهایی بهسازی درکه و سیل‌برگردان غرب، ارزیابی اثرات بهداشتی دریاچه شهدای خلیج‌فارس و مطالعات مفهومی و پایه عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی در 3حوضه تهران تا پایان سال‌جاری تکمیل و آماده اجرا خواهد شد. وی همچنین از پیش‌بینی پروژه‌های جدید در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده خیابان خاوران، احداث سرشاخه کانال اصفهانک (سرشاخه تونل 17شهریور در خیابان پیروزی)، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی بزرگراه آزادگان ـ قطعه یک، احداث و بازسازی قسمت انتهای کانال خاور تا محل اتصال به کانال تهرانپارس بوده و در اولویت کسب مجوز از هیأت مدیره شرکت خاکریزآب جهت شروع عملیات اجرایی در سال‌جاری هستند.

وی همچنین از تکمیل مطالعات پروژه‌های اولویت دوم اجرا خبر داد و افزود: پروژه‌های اولویت دوم اجرایی از هم‌اکنون مشخص بوده و مطالعات آن برای اجرا در ماه‌های آتی انجام شده است. موارد جزئی نظیر احداث آشغالگیرها، آبگیرها و مخازن تعدیل‌کننده سیلاب ازجمله این پروژه‌هاست. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص عملکرد اخیر این معاونت در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: 4پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در 3ماهه اول سال‌جاری توسط شرکت خاکریز‌آب، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: همشهری آنلاین