همشهری آنلاین: محسن مهرعلیزاده در جلسه اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران، برنامه‌های خود برای شهرداری تهران را به فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش مهر، «تهران، شهر امید و آرامش» عنوان برنامه‌ای است که محسن مهرعلیزاده، گزینه شهرداری تهران به فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران برنامه ارائه کرده  است.

بخشی از این برنامه که شاخصه اصلی آن «فرهنگ محور و انسان محور بودن» است، به مدیریت تمام ظرفیت‌ها و ساختارها به گونه‌ای که کیفیت زندگی شهری را برای شهروندان ارتقا بخشد، تأکید دارد.

در این برنامه وظیفه شهردار، ساختن شهری پویا، آباد، و پیشرفته است که محیطی آرام، شاد و ایمن برای زندگی و زمینه‌ساز رشد و عدالت و اخلاق است.

در این برنامه آمده است که کلانشهر تهران امروز ناگزیر باید در راه ایجاد «مدیریت یکپارچه شهری» و «رشد هوشمند شهری» گام نهد چراکه توسعه همه جانبه و متوازن شهری با ویژگی‌های پیچیده تهران میسر نخواهد بود مگر با یکپارچه‌سازی مدیریت و هوشمندسازی رشد و توسعه آن.

این برنامه بر رویکرد اجتماعی و اقدامات برنامه‌محور در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی است و هدف اصلی آن توسعه متوازن و پایدار شهری تهران است.

تحول‌آفرینی در مدیریت کلانشهر تهران یکی از اصلی‌ترین موضوعات برنامه «تهران، شهر امید و آرامش» است. در این برنامه «نظام برنامه‌ریزی موثر»، «نظام بودجه‌ریزی پویا»، «نظام فنی و اجرایی» و «نظام سنجش و نظارت» چهار رکن اصلی تحول‌آفرینی در مدیریت معرفی شده است.

این برنامه سه محور اصلی دیگر هم دارد که شامل این موارد است: 1-برای کاهش آلودگی هوا متولی و مسئول بیابیم 2-برای مواقع بحران، مدیریت واحد بحران تعریف کنیم 3-برای ساماندهی مشاغل و ... بنیادی مستحکم بنا نهیم.

محورهای فعالیت‌های شهرداری تهران در برنامه مهرعلیزاده در 12 حوزه دسته بندی شده که به شرح ذیل است:

  • حوزه تعمیم و ترمیم مدیریت کارآمد با محوریت تعهد، تخصص، آموزش و نگهداشت مدیران لایق
  • حوزه فرهنگی و اجتماعی (با رویکرد اسلامی -ایرانی)
  • حوزه برنامه‌ریزی و توسعه شهری
  • حوزه فعالیت‌های فنی و عمرانی شهری با رویکرد کاهش تعارضات
  • حوزه ساخت شهر و شهرسازی (با رویکرد کاهش فاصله طبقاتی شهر)
  • حوزه ترافیک حمل و نقل شهری (با رویکرد توسعه فراگیر حمل و نقل عمومی)
  • حوزه سلامت و شادابی محیط شهری (با رویکرد ایجاد زیرساخت‌های شهر سالم)
  • حوزه منابع انسانی (کاهش تصدی‌گری) و منابع مالی (تحقق منابع درآمدی پایدار )
  • حوزه ارتقای خدمات شهری منطبق بر معیارهای جهانی
  • حوزه مشارکت واقعی شهروندان در مدیریت شهر (با رویکرد ارتقای جایگاه نهادهای مردمی، شورایاری‌ها و سرای محلات و...)
  • حوزه هماهنگی برون سازمانی با دیگر نهادها و در نهایت حوزه روابط عمومی، روابط بین‌الملل و رسانه (با رویکرد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توریسم و گردشکری، شناساندن تهران به جهان و جهان به تهران).

گفتنی است محسن مهرعلیزده پیشتر در سمت‌هایی چون معاونت وزیر صنایع سنگین، ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان عمران کیش، معاونت سازمان انرژی اتمی، مدیر عاملی سرمایه‌گذاری شاهد و سازمان اقتصادی کوثر، استاندار خراسان، معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی فعالیت داشته است، اکنون یکی از گزینه‌های شهرداری تهران است. او دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و دکترای خود را در رشته مدیریت مالی از دانشگاه تهران دریافت نموده و مدرس رشته مدیریت مالی و بودجه دانشگاه تهران است.

کد خبر 228811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز