براساس بررسیهای انجام شده توسط سایت معتبر خبری فایننشیال تایمز، استرالیا در سال مالی 2013-2012موفقترین کشور جهان در زمینه بازاریابی صنعت گردشگری بوده است. به گزارش ایسنا، فایننشیال تایمز با بررسی اقدامات انجام شده از سوی 134کشور جهان در زمینه بازاریابی صنعت گردشگری، استرالیا را بهدلیل حضور مداوم در نمایشگاههای بینالمللی صنعت گردشگری، راهاندازی دفاتر گردشگری در کشورهای مختلف و تبلیغات تلویزیونی گسترده در نقاط مختلف جهان موفقترین کشور جهان در بازاریابی صنعت گردشگری معرفی کرد. البته در همین زمان بیشتر تلاش دولت استرالیا روی جذب گردشگران دومین کشور پرجمعیت جهان (هند) متمرکز بود که حاصل آن مشاهده انبوهی از گردشگران هندی در شهرهای گردشگری استرالیا، بهویژه شهر سیدنی و ملبورن است.
در سالهای اخیر کشورهای مختلف جهان تلاشهای زیادی در جهت جذب گردشگر از هند انجام دادهاند و آمارها نشان میدهد طی 2 دهه اخیر تعداد گردشگران استرالیا از این کشور چند برابر شده است. بر این اساس، استرالیا در سال 2002 میزبان 45هزار گردشگر هندی بود که این رقم در سال2012 به 160هزار گردشگر رسید. همچنین میانگین زمان اقامت گردشگران هندی در استرالیا 11روز بوده است.