هشمهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت ایجاد بنیاد ملی نخبگان گفت: عده‌ای با فلسفه وجودی تشکیل این بنیاد مشکل دارند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در گردهمایی ورودی‌های جدید بنیاد ملی نخبگان و برگزیدگان آزمون سراسری سال 92 و المپیادهای علمی- دانش‌آموزی، گفت: با وجود اینکه بیش از 7 سال از تشکیل بنیاد ملی نخبگان می‌گذرد و دامنه فعالیت‌های آن وسیع شده است اما هنوز هم عده‌ای با فلسفه وجودی این بنیاد مشکل دارند.

وی افزود: برداشت این عده این است که بنیاد ایجاد شده است تا یک عده از افراد را تحت پوشش قرار دهد و سایر افراد را مورد توجه قرار ندهد. یعنی عده‌ای(ویژه‌خواری) کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه فلسفه عمیقی در شکل‌گیری بنیاد وجود دارد، تصریح کرد: یک فلسفه عمیق، ناشی از درک عمیق بالاترین مقام عالی نظام یعنی رهبر انقلاب است که ما را به تشکیل این بنیاد رهنمود کردند.

سلطانخواه خاطرنشان کرد: تشکیل بنیاد ملی نخبگان از مظاهر عدالت است، به شکلی که در ابتدای انقلاب اسلامی ایران، امام‌خمینی(ره) یکی از نمادهای برقراری عدالت را ایجاد نهضت سوادآموزی می‌دانستند. با گذشت چند سال از انقلاب و پرورش و تربیت استعدادها در دامن نظام تشکیل چنین بنیادی در توجه به استعدادهای کشور نماد برقراری عدالت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به استعدادهای برتر یکی از نکات مهم در ایجاد بنیاد ملی نخبگان بود، یادآور شد: رهبری برای توجه به این استعدادها دستور تشکیل بنیاد ملی نخبگان را دادند و این مسئله نشانه عدالت و توجه به عدالت است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: تشکیل بنیاد نخبگان در مسیر عدالت نشان‌دهنده روند تکاملی جمهوری اسلامی و نظام اسلامی است. چنانچه روزی مسئله اصلی کشور مبارزه با بی‌سوادی بود و امروز مسئله اصلی حفظ استعدادهای شکوفا شده در دامان نظام اسلامی است.

سلطانخواه با اشاره به وجود زیرساختارهایی در حمایت از علم و دانش به ویژه در بنیاد ملی نخبگان افزود: مجمع خیرین در بنیاد ملی نخبگان ایجاد شده است تا خیرینی که قصد دارند کمک‌های خود را در جهت پیشرفت علم و دانش صرف کنند، بتوانند در این زمینه نقشی داشته باشند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان فرصتی را برای حمایت از نخبگان در اختیار دارد و مأموریتی از سوی نظام و مردم در قبال شما بر عهده‌اش است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: هیچ دین و منتی از طرف بنیاد در خصوص شما نیست و اگر منتی است از سوی مردم است که به بنیاد ماموریت داده‌اند تا از ظرفیت استعدادهای شما برای رشد و تعالی کشور بهره گیرد.

سلطانخواه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش شما و حمایت‌های بنیاد ایران اسلامی به جایگاهی که حق این کشور است دست یابد و شما نیز در این مسیر موفق و کوشا باشید.

منبع: همشهری آنلاین