همشهری آنلاین: نشان طلای وزن منهای ۶۷ کیلو گرم دومین دوره مسابقات کاراته کامبت گیمز بر سینه سعید احمدی، نماینده شایسته کشورمان درخشید.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون کاراته، در نخستین روز مسابقات کاراته بازی‌های جهانی رشته‌های مبارزه‌ای موسوم به کامبت گیمز که با حضور 90 کاراته‌کای برتر جهان از 36 کشور در شهر سن پترز بورگ روسیه در حال برگزاری است، سعید احمدی، نماینده شایسته وزن منهای 67 کیلوگرم کاراته کشورمان با پیروزی مجدد برابر ردون کاسکسو، قهرمان آفریقا از مغرب به نشان طلا دست یافت و بر سکوی اول ایستاد.

احمدی در شرایطی مدال طلا را به گردن آویخت که در نخستین مبارزه خود ابتدا بر همین حریف 4 بر 0 فائق آمده بود. او در گام دوم مگدی حنفی، مرد طلایی کاراته جهان در سال 2012 از مصر را هم 4 بر 2 شکست داد تا به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی شود.

در این مرحله رودروی دیمتریوس تریانیافیلیس، قهرمان جهان در سال 2010 از یونان قرار گرفت و موفق شد در یک بازی حساب شده و بدون این که امتیازی به این حریف صاحب‌نامش بدهد، نتیجه را 4 بر 0 به نفع خود به پایان ببرد.

نماینده وزن منهای 67 کیلوگرم کاراته کشورمان در آخرین مبارزه هم 6 امتیاز از کاراته‌کای مغربی گرفت و فقط یک امتیاز داد تا با این پیروزی در نهایت بر سکوی اول بایستد. در این وزن خوزه رامیرز از کلمبیا به مقام سوم رسید.

مسابقات کامبت گیمز که هر چهار سال یک بار و تحت هدایت تشکیلات اسپورت آکورد برگزار می‌شود، از آن جهت حایز اهمیت است که مدال‌آوران آخرین دوره مسابقات جهانی و قاره‌ای هر رشته از سوی فدراسیون‌های جهانی مربوطه به این رقابت‌ها دعوت می‌شوند.

از کشورمان 32 ورزشکار در رشته‌های کاراته، ووشو، ساواته، کیک بوکسینگ، تکواندو، سامبو، موی تای و کشتی با کمربند به این پیکارها دعوت شده‌اند.

 

منبع: همشهری آنلاین