همشهری آنلاین: سید محمدجواد شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی در اردیبهشت سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمدجواد شوشتری با اعلام این خبر گفت: سمپوزیوم ششم با متریال سنگ برگزار خواهد شد و طبق چند دوره گذشته در دو بخش اصلی شامل هنرمندان ایرانی و خارجی و همچنین بخش دانشجویی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دبیرخانه دائمی سمپوزیوم از اول آبان ماه فعالیت جدی خود را آغاز کرده و فراخوان ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی تهران هفته آینده منتشر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در مورد مکان و تعداد حضور هنرمندان در این دوره از سمپوزیوم گفت: تدارک حضور 20 هنرمند ایرانی و خارجی در بخش اصلی و 10 هنرمند در بخش دانشجویی را دیده‌ایم که احتمال دارد به این تعداد نیز افزوده شود.

در مورد مکان این دوره از سمپوزیوم نیز هنوز تیم کارشناسی در حال بررسی است؛ اما یکی از گزینه‌های این دوره محوطه اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب تهران است.

رئیس شورای سمپوزیوم ادامه داد: بر اساس تجربیاتی که در برگزاری سمپوزیوم‌ها داشتیم برگزاری این رویداد هنری در اردیبهشت ماه به صورت سالانه تثبیت شده است و همین رویه را نیز ادامه خواهیم داد.

ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، نیمه اردیبهشت ماه تا اول خردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

در این دوره دکتر سیدمحمدجواد شوشتری رئیس شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم و سید مجتبی موسوی، سعید شهلاپور و رضا قره‌باغی نیز اعضای شورای هستند.

همچنین اسفندیار مرادپور، محمدرضا یزدی، مجید حقیقی و مهدی سلحشور از هنرمندان جوانی که حضور در سمپوزیوم های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارند نیز مشاورین شورای سیاست‌گذاری هستند.

سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با توجه به حضور هنرمندان خارجی باسابقه و همچنین امکانات اجرایی در میان 30 سمپوزیوم معتبر جهانی حضور دارد که از سوی هنرمندان مجسمه ساز بین المللی با استقبال روبرو است.

منبع: همشهری آنلاین