گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: «اگر دولت نمی‌تواند هزینه درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی را تأمین کند ما آماده‌ایم بخشی از این هزینه‌ها را بپردازیم تا این دختران بیش از این رنج و عذاب نکشند»، این جمله‌ای است که بسیاری از هموطنان نوعدوست پس از انتشار گزارش‌ها و اخبار دانش‌آموزان مصدوم شین‌آبادی در روزنامه همشهری اعلام کردند.

برخی مخاطبین در تماس با همشهری ضمن ابراز همدردی با دانش‌آموزان شین‌آبادی و خانوده‌های آنان خواستار اختصاص شماره حسابی برای واریز کمک‌های مالی خود برای شروع روند درمانی این دانش‌آموزان شدند.خانمی 75ساله با ابراز تعجب از بروز چنین وضعیتی برای دانش‌آموزان مصدوم شین‌آبادی گفت مگر هزینه درمان این دانش‌آموزان چقدر می‌شود که درمان آنها از 3‌ماه پیش متوقف شده است، چرا مسئولان رسیدگی نمی‌کنند.

انسان‌دوستی و جوانمردی هنوز در این کشور زنده است و ما حاضریم در حد توان‌بخشی از هزینه درمان این دانش‌آموزان را تأمین کنیم، شما یک شماره حساب برای کمک به درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی اعلام کنید تا مردم کمک‌های خود را واریز کنند. خیری سالخورده که با مشقت خود را به دفتر روزنامه همشهری رسانده است با چشمانی اشکبار خواستار دیدار با دانش‌آموزان شین‌آبادی شد تا ضمن دلجویی هدیه‌ای را که ناقابل می‌خواند به آنها تقدیم کند.من هم می‌خواهم به سهم خودم در درمان دانش‌آموزانی که بخشی از جسم آنها سوخته است و اکنون نیز در بی‌مهری مسئولان می‌سوزند سهیم باشم، این تنها کاری است که می‌توانم انجام دهم تا شاید باقیات صالحاتی برایم باشد.

دولت هزینه‌ها را می‌پردازد

دانش‌آموز شین‌آبادی دیروز[شنبه] برای جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه بستری شدند و دوشنبه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و دولت متعهد به پرداخت هزینه‌های آنان شده است.البته با وجود ابراز نارضایتی خانواده 10دانش‌آموز از 13دانش‌آموز مصدوم، نادیا صالح، اسرین معروفی و سیما شادکام، ‌3دانش‌آموز مصدوم شین‌آبادی دیروز برای ادامه درمان در بیمارستان حضرت فاطمه بستری شدند که به گفته پدر نادیا احتمالا این دانش‌آموزان روز دوشنبه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

پدر آمنه رام که دخترش دچار 85درصد سوختگی است می‌گوید مسئولان وزارت بهداشت به ما اعلام کردند فرزندان‌ شما باید در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا بستری و مداوا شوند و خانواده 10نفر از دانش‌آموزان مصدوم هنوز این جابه‌جایی محل درمان را نپذیرفته‌اند.

با این حال دکتر نهاوندیان روز گذشته با دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد دیدار کرد و گفت: کلیه هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان شین‌آباد به حساب بیمارستان واریز شده است.

منبع: همشهری آنلاین