تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۶

سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که هفته گذشته در سواحل زیبای خلیج‌فارس آغاز شده بود، امروز شنبه ۲۸دی‌ماه با اجرای ۱۱نمایش صحنه‌ای و ۶ نمایش خیابانی به تهران می‌آید.

 تالار وحدت ساعت 18 امروز میزبان نمایش «سقراط» حمیدرضا نعیمی در بخش مسابقه بین‌الملل است و «دایی وانیا» کار اکبر زنجانپور ساعت19 بر صحنه تالار اصلی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

«دور از دسترس اطفال نگهداری شود» مهدی پاشایی در 2نوبت 18 و 20:30 در بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران روی صحنه تالار چهارسو می‌رود و «مجلس انتقام‌جویی هملت» حسین جمالی در بخش مسابقه تئاتر ایران در 2نوبت 17:30 و 19:30 میهمان تالار قشقایی است. «مرگ تصادفی یک آنارشیست» مصطفی عبداللهی در نوبت‌های 17 و 19 تالار سایه اجرا می‌شود و «شلپ» فواد رایحی از خرمشهر در 2نوبت 16:30 و 18:30 در کارگاه نمایش روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج هم در 2نوبت 17:30 و 19:30 میزبان نمایش «احساس آبی مرگ» امین میری در بخش مسابقه مرور تئاتر ایران است. تالار هنر به اجرای نمایش «روبینسون و کروزو» علیرضا کوشک جلالی در نوبت‌های 17و 19اختصاص دارد و «آسمان روزهای برفی» مهیار عسکری در 2نوبت 16:30 و 18:30 مهمان خانه نمایش اداره تئاتر است. «خون و گل سرخ» بهزاد فراهانی در نوبت‌های 18 و 20 در تالار حافظ اجرا می‌شود و سالن استاد سمندریان میزبان «در شوره‌زار» حسین کیانی است که یک اجرا در ساعت20:30 دارد.

تخفیف بلیت برای دانشجویان

دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر از 50درصد تخفیف بهای بلیت اجراهای جشنواره تئاتر فجر استفاده کنند. گیشه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 14 تا 16 امروز شنبه 28دی‌ماه آماده ارائه بلیت نمایش‌های سی و دومین جشنواره تئاتر فجر است. برای حفظ حق دانشجویان به هر کارت یک بلیت از هر نمایش فروخته می‌شود. علاوه بر سیستم خرید اینترنتی بلیت نمایش‌ها، از ساعت14 روز شنبه فروش روزانه بلیت در گیشه تئاتر شهر آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری نسبت به خریدن بلیت اقدام کنند.

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره از ساعت14 روز پنجشنبه 26دی‌ماه آغاز شده و قیمت بلیت‌های جشنواره هم 8، 10 و 15 هزار تومان است. پیش از این هم اعلام شده بود امسال 16سالن در تهران میزبان نمایش‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر خواهند بود.

نمایشگاه پوستر و عکس در زیرگذر ولیعصر

نمایشگاه عکس‌ها و پوسترهای تئاتر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر ساعت 16 امروز افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای بیش از 130 اثر به نگارخانه ولیعصر در زیرگذر تازه‌تاسیس چهارراه ولیعصر مراجعه کنند. این مراسم با حضور هنرمندان مطرح عرصه گرافیک و عکاسی تئاتر و مدیران جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود و آثار 75هنرمند عکاس و طراح در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. تعداد شرکت‌کنندگان بخش‌های پوستر و عکس نسبت به دوره گذشته رشدی 10درصدی داشته است.

معرفی داوران 3بخش رقابتی

زولت پوزگای از مجارستان و تاتیانا تیخانووت از روسیه به همراه مسعود رایگان، پری صابری و سعید کشن‌فلاح 31 اثر بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره سی‌ودوم تئاتر را داوری می‌کنند. سهراب سلیمی، نادر برهانی‌مرند و سعید اسدی داوران بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران هستند. در این بخش 21نمایش به اجرا درمی‌آید که برای حضور در جشنواره سی‌ودوم تئاتر فجر تولید شده‌اند. هادی مرزبان، حسین مسافرآستانه و شیرین بزرگمهر هم داوری بخش مسابقه تئاتر ایران را برعهده گرفتند. در این بخش 26نمایش اجرا می‌شود.