تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۳

گروه ادب و هنر : صف‌های طولانی جلوی گیشه سینماهایی که عمرشان از سال‌های برگزاری جشنواره خیلی بیشتر بود، خاطره مشترک، پردردسر و البته خواستنی نسلی از عشاق سینماست که بهترین‌های دهه‌های۶۰ و ۷۰ سینمای ایران را در بهمن‌های سرد و برفی تهران خاکستری دیدند.

دهه80 و حتی این روزها هم جلوی سینماهای جشنواره هنوز داربست و صف (هرچند کم) به چشم می‌آید. البته خیلی‌ها دیگر این صف‌ها را بیشتر به نشانه‌های وقت تلف کردن تعبیر می‌کنند. خاطره روزهای فیلم‌های درخشان و صف‌های بی‌پایان حالا دیگر کمرنگ شده مگر اینکه حرف از فیلمی جنجالی به میان بیاید تا صفی تشکیل و خاطره‌ای تکرار شود. طبق اعلام مدیران جشنواره سی و دوم، از صبح روز دوشنبه سی‌ام دی‌ماه پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره آغاز می‌شود. عجله نکنید! چون قرار نیست جلوی گیشه سینماها صف تشکیل شود و فاتحان گیشه پیروز باشند. حالا روزگار پیش‌فروش اینترنتی است و صف‌های مجازی در سایت جشنواره شکل می‌گیرد.

رستگاری کلیکی

«قرار است از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۳۰ دی‌‌ماه پیش‌فروش اینترنتی بلیت فیلم‌های جشنواره آغاز شود و به‌مدت ۳ روز این پیش‌فروش ادامه خواهد داشت.» این حرف‌های محسن شمس مدیر سامانه فروش بلیت فیلم‌های این دوره از جشنواره است. به گفته او، متقاضیان پیش‌خرید اینترنتی بلیت فیلم‌های جشنواره سی و دوم می‌توانند از طریق سایت خرید بلیت به نشانی fajrticket.com بلیت‌های مدنظر خود را در بسته‌های ۱۱تایی تهیه کنند. علاقه‌مندانی که به‌صورت اینترنتی بلیت پیش‌خرید کرده‌اند باید با دردست داشتن پرینت کدرهگیری خرید اینترنتی و اصل کارت ملی بلیت‌های خود را از محل تحویل بلیت که هنگام خرید اینترنتی اعلام خواهد شد، دریافت کنند.

نکات بلیتی

مدیر سامانه فروش بلیت فیلم‌های سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر چند تذکر دارد برای آنهایی که می‌خواهند با خیال راحت چند سری بلیت پیش‌خرید کنند و بعد در روزهای اکران فیلم‌ها با قیمت‌های نجومی بلیت‌شان را بفروشند؛ هر فرد با کد ملی خود تنها قادر به خریدن ۴ بسته بلیت فیلم‌های جشنواره خواهد بود. دانشجوها هم برای اینکه از تخفیف‌های ویژه دانشجویی بهره‌مند شوند باید در زمان خرید، کد کارت دانشجویی خود را در صفحه خرید اینترنتی وارد کنند و در زمان تحویل بلیت هم کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشند تا مشمول تخفیف شوند. در غیراین صورت باید قید خریدن بلیت دانشجویی را بزنند.

گروه‌بندی سینماها و بلیت‌ها

همزمان با انتشار جزئیات پیش‌فروش بلیت‌ها، اطلاعاتی هم درباره گروه‌بندی سینماهای میزبان جشنواره و قیمت بلیت‌های پیش‌فروش آنها در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. موضوع اول در این اطلاعات تقسیم‌بندی سالن‌های نمایش مردمی بخش مسابقه ایران به 3گروه است؛ سینماهای تماشا، تیراژه۲، راگا و کیان در گروه اول، سمرقند، شکوفه۱ و ماندانا در گروه دوم و آزادی، اریکه ایرانیان، استقلال، جوان، زندگی۲، شهر فرنگ، شهر هنر، فرهنگ ۱ و ۲، فلسطین ۱ و ملت ۱، ۲، ۳ و ۴ هم در مجموعه سوم این گروه‌بندی قرار می‌گیرند. هر سه گروه سینمایی میزبان بخش‌های سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول) خواهند بود. فیلم‌های بخش‌های مختلف سینمای بین‌الملل در سینماهای ایوان شمس، سینماتک خانه هنرمندان، شهر قصه، شهر هفتم و فلسطین ۲ و ۳ به‌عنوان سینماهای مردمی نمایش داده ‌می‌شوند و هر سری ۱۱تایی بلیت در سینماهای بخش بین‌الملل با قیمت ۳۳ هزار تومان پیش‌فروش می‌شود.

معرفی نامزدهای بخش مواد تبلیغی

هیأت انتخاب و داوری بخش مواد تبلیغاتی جشنواره فیلم فجر آثار راه‌یافته به بخش مسابقه و نامزدهای دریافت جایزه این بخش را انتخاب کردند. در گرایش عکاسی بخش مواد تبلیغاتی هیأت داوران این افراد را شایسته دریافت جایزه دانست: علی نیک‌رفتار با عکس‌های فیلم فرزند چهارم، جواد جلالی با عکس‌های فیلم برلین منفی ۷، سیدعبدالحسین موسوی با عکس‌های فیلم تنهای تنهای تنها، حبیب مجیدی با عکس‌های فیلم من و زیبا و حبیب مجیدی با عکس‌های فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم. در گرایش پوستر، آثار محمدحسین هوشمندی طراح پوستر پل چوبی، بهزاد خورشیدی طراح پوستر سر به مهر، جواد آتشبازی طراح پوستر روز روشن، امیر شیبان خاقانی طراح پوستر دربند و بهزاد خورشیدی طراح پوستر حوض نقاشی نامزد دریافت جایزه شدند. در گرایش نمونه‌فیلم و فیلم تبلیغاتی هم این گزینه‌ها نامزد دریافت جایزه هستند: رامبد جوان سازنده نمونه‌فیلم خسته نباشید، حسین جمشیدی گوهری و محمد شاه‌حسینی سازندگان فیلم تبلیغاتی سر به مهر، امیر شیبان خاقانی سازنده نمونه‌فیلم جیب‌بر خیابان جنوبی، مانی حقیقی سازنده نمونه‌فیلم پذیرایی ساده و سمیه میرشمسی سازنده نمونه فیلم پله آخر.