گروه اجتماعی: کنکور دانشگاه‌ها پنج‌شنبه هفتم تیرماه آغاز می‌شود.

دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عصر دیروز در یک گفت و گوی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر افزود: داوطلبان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 4 و 5 تیرماه باید جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.وی همچنین اعلام کرد: آزمون در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه 7، 8  و 9 تیرماه بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پورعباس در مورد ویژگیهای آزمون 86 گفت: امسال برای اولین بار 5 دقیقه بعد از برگزاری هر آزمون سئوالات و 2 ساعت بعداز آن نیز کلید اولیه سئوالات روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.وی افزود: امسال همچنین برای نخستین بار آدرس حوزه امتحانی داوطلبان تهرانی روی کارت ورود به جلسه آنها درج شده است و از سال بعد این کار برای داوطلبان شهرستانی نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش تعداد دقیق داوطلبان کنکور 86 را یک میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد داوطلبان دختر دوبرابر پسران است بطوریکه 63درصد داوطلبان را دختران و 37 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

کوچک‌شدن اندازه دفترچه سئوالات کنکور و طرح سئوالی از داوطلبان در پایان هر آزمون مبنی بر سنجش میزان آمادگی علمی آنها از دیگر موارد مورد اشاره رئیس سازمان سنجش در این گفت و گوی مطبوعاتی بود.

دکتر پورعباس همچنین اعلام کرد: همراه داشتن تلفن همراه و ماشین حساب و نیز درج غیرواقعی معدل تخلف محسوب شده و متخلفین برابر آیین‌نامه‌های مربوطه یک تا سه سال از شرکت در آزمون محروم خواهند شد.

بنابر اعلام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه کنکور امسال هفته اول مردادماه با سه برابر ظرفیت اعلام خواهد شد.

پورعباس اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود امسال بین400 تا 450 هزار داوطلب در مقاطع روزانه، شبانه پیام نور و غیرانتفاعی به دانشگاه‌های کشور راه یابند.