همشهری آنلاین: ایان تورپ یکی از پرافتخارترین شناگران جهان برای درمان افسردگی در بیمارستان بستری شده است. این ورزشکار ۳۱ ساله پیش‌تر در وضعیتی غیرعادی در حالی‌ که در یک خودروی غریبه بوده، در حومه شهر سیدنی پیدا شده بود.

مدیر ایان تورپ روز دوشنبه (۳ فوریه/۱۴ بهمن) اعلام کرد که این شناگر استرالیایی شامگاه یکشنبه جهت درمان افسردگی به یک کلینیک خصوصی منتقل شده است. ایان تورپ که چندین مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد، در حالی‌که وضعیت عادی نداشته، روز دوشنبه در یک خودروی غریبه در حومه شهر سیدنی پیدا شد.

جیمز ارسکین، مدیر این شناگر مشهور گفته است که ایان تورپ تحت تأثیر داروی ضد افسردگی و مسکن که جهت درمان مصدومیت در ناحیه شانه برای او تجویز شده در وضعیتی "غیرعادی" به سر می‌برده است.

سخنگوی ایان تورپ شایعات مبنی بر اعتیاد این ورزشکار ۳۱ ساله به الکل را رد کرده است. هفته گذشته رسانه‌ها گزارش داده بودند که این شناگر استرالیایی به دلیل ابتلا به افسردگی و اعتیاد به الکل تحت درمان است.

پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته است که در ساعت ۳ بامداد پسری نوجوان با مرکز پلیس تماس گرفته و گزارش داده است که فردی ناشناس در حالی که وضعیت عادی نداشته، تلاش می‌کرده تا سوار خودروی این خانواده شود. مأموران پلیس پس از حضور در محل متوجه شده‌اند که این فرد ناشناس ایان تورپ بوده است.

اذعان به افسردگی

به گزارش دویچه‌وله، ایان تورپ با کسب ۱۱ عنوان قهرمانی جهان یکی از پرافتخارترین شناگران جهان به شمار می‌رود. او که به دلیل مهارت و توانایی کم‌نظیرش به ویژه در شنای ۴۰۰ متر آزاد به "تورپیدو" (به معنای اژدر) شهرت دارد، در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی سه مدال طلا و دو مدال نقره را از آن خود کرد.

تورپ در سال ۲۰۰۶ و در سن ۲۴ سالگی شنای حرفه‌ای را قطع کرد. او همان زمان در رابطه با اتخاد این تصمیم به سایت "اشپیگل" گفت: «من در وضعیت بدی گرفتار شده بودم. تمام زندگی‌ام تنها به شنا معطوف بود.»

این شناگر استرالیایی اما در سال ۲۰۱۱ بعد از پنج سال وقفه بار دیگر ورزش حرفه‌ای را از سر گرفت. تورپ تمرینات آمادگی خود برای شرکت در المپیک ۲۰۱۲ لندن را آغاز کرد اما در نهایت رتبه لازم برای راه‌یابی به مسابقات المپیک را به دست نیاورد.

در همین حال به دلیل مصدومیت در ناحیه شانه، وی شانس شرکت در مسابقات شنای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ را نیز از دست داد.

ایان تورپ در زندگی‌نامه خود که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، رسما از ابتلای خود به افسردگی پرده برداشت. او در این کتاب اذعان کرده که حتی خانواده‌اش نیز از این موضوع بی‌خبر بوده‌اند که وی بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را در جدال با "یک افسردگی فلج‌‌کننده" گذرانده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها