همشهری آنلاین: در پایان دومین روز از مسابقات المپیک زمستانی، نروژ همچنان در صدر جدول مدال‌ها قرار دارد.

در روز دوم، در چند رشته رقابت‌ها دنبال شد که نتایج آن بدین شرح است:

در اسکی آلپاین مردان مایر از اتریش اول شد، اینرهوفر از ایتالیا و جانسرود از نروژ دوم و سوم شدند.

در اسنوبرد بانوان آندرسن از آمریکا، روکایروی از فنلاند و جونز از بریتانیا به ترتیب صاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند.

در اسکی 30 کیلومتر (اسکیاتلون) مردان داریو کولونیا از سوئیس طلا گرفت، مارکوس هلنر از سوئد و جانسرود از نروژ نیز به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

در اسکیت سرعت 3000 متر بانوان ایرین ووست از هلند و قهرمان سه دور رقابت‌های المپیک، مارتینا سابلیکووا از جمهوری چک و اولگا گراف از روسیه به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در لوژ یک نفره مردان لوخ اولین مدال طلای تیم آلمان را به دست آورد، دمچنکو از روسیه، دارنده مدال نقره بازی‌های تورین و آرمین سوگه‌لر از ایتالیا نیز دوم و سوم شدند.

در بیاتلون (دوگانه) بانوان کوزمینا از اسلواکی، اولگا ویلوخینا از روسیه و سمه‌رنکو از اوکراین به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم را به دست آوردند.

در اسکیت هنری (پاتیناژ) تیمی که برای اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک برگزار شد، روسیه اولین نشان طلای این بازی‌ها را کسب کرد،‌ کانادا و آمریکا صاحب مدال‌های نقره و برنز شدند.

تیم روسیه پس از هنرنمایی "یولیا لیپنیتسکایا" (Yulia Lipnitskaia) ورزشکار 15 ساله در برنامه حرکات آزاد رسما برنده رقابت‌های تیمی اسکیت هنری شناخته شد.

در پرش اسکی مردان استوک از لهستان اول شد، پرِوچ از اسلوونی دوم، و باردال از نروژ سوم شد.

با اتمام روز سوم مسابقات نروژ با کسب 2 طلا، 1 نقره و 4 برنز اول است، هلند با 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز در جایگاه دوم قرار دارد و آمریکا با 2 طلا و 2 برنز سوم است.

منبع: همشهری آنلاین