همشهری آنلاین: در اولین روز از مسابقات المپیک زمستانی در رشته آلپاین و در رقابتی دیدنی و مهیج، پس از ۱۲ سال دوری اتریش از مدال طلای سرعت، مایر اتریشی با کسب مدال طلا تعجب اسکی دنیا را برانگیخت.

قهرمانان اسکی آلپاین

به گزارش سایت رسمی فدراسیون اسکی، مسابقه اسکی سرعت که در تمامی المپیک‌ها به عنوان آغاز رقابت‌های آلپاین برگزار می‌شود، این بار در سوچی و با نتایجی خیره‌کننده کانون خبر علاقه‌مندان به اسکی از سراسر جهان شد.

در این مسابقه دو اسکی‌باز حماسه‌ساز سرعتی نتوانستند بر سکوهای قهرمانی قرار گیرند.

بودی میلر آمریکایی و اکسل لوند اسویندال نروژی بخت اول کسب مدال، در میانه‌های مسیر با از دست دادن زمان موجب شدند تا تاریخ اسکی سرعت همچون المپیک‌های گدشته با چهره‌های جدید در صید طلا همراه باشد.

ماتیاس مایر که پیش از این بر هیچ سکویی از مسابقات جام جهانی قرار نداشت، با اسکی تکنیکی اما زیرکانه توانست سیطره اتریش را پس از 12 سال در اسکی سرعت المپیک زنده کند. مایر همچون هموطن خود، هرمن مایر و دارنده مدال در المپیک زمستانی ناگانو و تورینو، اولین مدال طلا را در اسکی آلپاین به گردن آویخت تا موجب جشن و سرور در کاروان اتریشی‌ها به ویژه در خانه اتریش واقع در دهکده شود. پدر مایر در المپیک زمستانی کالیگاری کانادا 1988 مدال نقره را به دست آورده بود.

کریستین اینرهوفر ایتالیایی نیز که سال گذشته سکوی اول 3 جام جهانی را در تسخیر خود داشت مدال نقره را بدسکسب کرد.

بر سکوی سوم کتیل یانسرود، اسکی‌باز جوان نروژی پرچم کشورش را در این رشته بالا برد تا همچنان سایه نروژی‌ها بر سر مسابقات سرعت المپیک زمستانی سایه داشته باشد.

در این مسابقه اسویندال به جایگاه چهارم رسید.

کد خبر 249094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز