همشهری آنلاین: رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با انتقاد از عملکرد بیمه‌های پایه و تکمیلی گفت: بیمه‌ها بسیاری از بیماری‌های روانی به ویژه آنهایی را که با علایم روان پریشی همراه هستند پوشش نمی‌دهند.

به گزارش فارس، رضا میرسپاسی در آستانه برپایی چهارمین همایش سلامت روان و رسانه که با محوریت چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی سه‌شنبه ششم اسفند ماه در محل انستیتو روانپزشکی برگزار می‌شود، گفت: بیماران اگر به بیماری‌هایی که علایم روان‌پریشی مانند توهم و هذیان دارند، دچار شوند به دلیل آنکه بیمه‌ها تنها هزینه‌های مربوط به بستری شدن بیماران روانی را که روان‌پریش نباشند می‌پردازند، قادر به استفاده از خدمات بیمه‌ای نیستند.

وی افزود: حتی در مواردی که بیمار دچار بیماری روان‌پریشی است، برخی از پزشکان برای آن‌که بیمار بتواند از پوشش بیمه‌ای استفاده کند، ناگزیرند در شرح حال او بیماری افسردگی و نه بیماری واقعیش را درج کنند.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران تصریح کرد: بیمه‌ها برای بیماران دچار افسردگی هم محدودیت قائل هستند و تنها در سال یک‌بار و آن هم به مدت چند هفته هزینه‌های مربوط به بستری شدن را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از داروهای روانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ها نیست، گفت: این مساله باعث تحمیل هزینه بیشتر به بیماران می‌شود، به ویژه اینکه بعضی از داروها، خارجی و گران نیز قیمت هستند.

میرسپاسی افزود: از طرف دیگر بیماران مبتلا به اعتیاد برای دریافت خدمات درمانی، تحت پوشش بیمه‌ها اعم از دولتی، خصوصی، پایه، تکمیلی و غیره نیستند.

وی اظهار داشت: به دلیل همین غفلت‌ها در ارتباط با بیماران روانی، محور چهارمین همایش سلامت روان به موضوع چالش‌های سلامت روان و غفلت همگانی اختصاص یافته است.

منبع: همشهری آنلاین