گروه حوادث: به‌دنبال سقوط یک فروند هواپیمای جت فالکون در آب‌های کیش، ۴سرنشین هواپیما جانشان را از دست دادند.

 این حادثه زمانی رخ داد که هواپیما در هنگام فرود چرخ هایش باز نشد و خلبان مجبور شد از فرودگاه دور شود.
براساس گزارش‌های منتشر شده، حادثه ساعت 18:46دوشنبه رخ داد. این هواپیما که از آن برای آزمایش و کنترل تجهیزات فرودگاهی استفاده می‌شود، برای انجام ماموریت چک راداری با 8سرنشین از فرودگاه کیش برخاست و پس از گشتزنی و انجام بخشی از ماموریت، در فروگاه فرود آمد و پس از اینکه 4نفر از سرنشینان آن پیاده شدند، دوباره به هوا بلند شد تا عملیات را به پایان برساند.

پس از دقایقی، زمانی که هواپیما قصد فرود داشت، چرخ‌هایش باز نشد و به همین دلیل خلبان بار دیگر اوج گرفت و از فرودگاه دور شد اما این بار دیگر نتوانست به فرودگاه برگردد. خلبان برای اینکه درصورت سقوط هواپیما به کسی آسیب وارد نشود، به سمت دریا تغییر مسیر داد و در نهایت هواپیما در شمال شرق جزیره کیش و در فاصله 4مایلی مسیر دریایی کیش به بندر چارک و در آب‌های خلیج‌فارس سقوط کرد.

به‌دنبال این حادثه تیم‌های امدادی دست به‌کار شدند و عملیات جست‌وجو در دریا آغاز شد. در این عملیات که تا نیمه شب ادامه داشت ده‌ها شناور حضور داشتند و در نهایت توانستند پیکر بی‌جان تمامی 4سرنشین هواپیما را از آب بیرون بکشند.
رئیس مرکز هماهنگی و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه قطعاتی از لاشه هواپیمای جت فالکون نیز روی آب پیدا شده است، گفت: عملیات جست‌وجو با استفاده از 2 فروند شناور ناجی، یک فروند بالگرد، تیم غواصی و سایر شناورهای منطقه انجام شد.

وی افزود: این هواپیما متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بوده و در پایان ماموریت خود یعنی چک‌راداری در آب‌های کیش سقوط کرد که عملیات جست‌وجوی دریایی برای یافتن سرنشینان این هواپیما در 7کیلومتری جزیره کیش صورت گرفت. وی ادامه داد: این هواپیما پس از مدتی پرواز، درخواست فرود اضطراری می‌کند اما هنگام فرود چرخ هایش باز نمی‌شود.

گفته می‌شود سرنشینان هواپیما شامل 2خلبان سازمان هواپیمایی یعنی خلبان مسعود جلیلی و خلبان سیدمهدی احمدی موسوی و همچنین 2نفر دیگر به نام‌های محمد امین عامری و وجیه‌الله ترلانی بودند. هم‌اکنون تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شده و تحقیقات برای مشخص کردن علت سقوط هواپیما ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین