این حادثه زمانی رخ داد که هواپیما در هنگام فرود چرخ هایش باز نشد و خلبان مجبور شد از فرودگاه دور شود.
براساس گزارشهای منتشر شده، حادثه ساعت 18:46دوشنبه رخ داد. این هواپیما که از آن برای آزمایش و کنترل تجهیزات فرودگاهی استفاده میشود، برای انجام ماموریت چک راداری با 8سرنشین از فرودگاه کیش برخاست و پس از گشتزنی و انجام بخشی از ماموریت، در فروگاه فرود آمد و پس از اینکه 4نفر از سرنشینان آن پیاده شدند، دوباره به هوا بلند شد تا عملیات را به پایان برساند.
پس از دقایقی، زمانی که هواپیما قصد فرود داشت، چرخهایش باز نشد و به همین دلیل خلبان بار دیگر اوج گرفت و از فرودگاه دور شد اما این بار دیگر نتوانست به فرودگاه برگردد. خلبان برای اینکه درصورت سقوط هواپیما به کسی آسیب وارد نشود، به سمت دریا تغییر مسیر داد و در نهایت هواپیما در شمال شرق جزیره کیش و در فاصله 4مایلی مسیر دریایی کیش به بندر چارک و در آبهای خلیجفارس سقوط کرد.
بهدنبال این حادثه تیمهای امدادی دست بهکار شدند و عملیات جستوجو در دریا آغاز شد. در این عملیات که تا نیمه شب ادامه داشت دهها شناور حضور داشتند و در نهایت توانستند پیکر بیجان تمامی 4سرنشین هواپیما را از آب بیرون بکشند.
رئیس مرکز هماهنگی و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه قطعاتی از لاشه هواپیمای جت فالکون نیز روی آب پیدا شده است، گفت: عملیات جستوجو با استفاده از 2 فروند شناور ناجی، یک فروند بالگرد، تیم غواصی و سایر شناورهای منطقه انجام شد.
وی افزود: این هواپیما متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بوده و در پایان ماموریت خود یعنی چکراداری در آبهای کیش سقوط کرد که عملیات جستوجوی دریایی برای یافتن سرنشینان این هواپیما در 7کیلومتری جزیره کیش صورت گرفت. وی ادامه داد: این هواپیما پس از مدتی پرواز، درخواست فرود اضطراری میکند اما هنگام فرود چرخ هایش باز نمیشود.
گفته میشود سرنشینان هواپیما شامل 2خلبان سازمان هواپیمایی یعنی خلبان مسعود جلیلی و خلبان سیدمهدی احمدی موسوی و همچنین 2نفر دیگر به نامهای محمد امین عامری و وجیهالله ترلانی بودند. هماکنون تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شده و تحقیقات برای مشخص کردن علت سقوط هواپیما ادامه دارد.