همشهری آنلاین: یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه انسانی و اسلامی ایجاب می‌کند که در آستانه سال نو، هر انسانی با هر مقدار توان مالی، دل و روح نیازمندان را شاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «در فلسفه خلقت انسان‌ها سه نکته ارزشمند وجود دارد» اظهار کرد: اولین نکته این است که انسان‌ها باید خودسازی داشته باشند،‌ دومین نکته خداپرستی انسان‌هاست و سومین نکته‌ای که در خلقت انسان‌ها وجود دارد خدمت به خلق و نیکوکاری است.

وی ادامه داد: این سه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و هیچ یک نمی‌توانند جای دیگری را بگیرند ما باید با خودسازی و خداپرستی خود به خلق‌الله خدمت کنیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اکنون که در آستانه سال نو به سر می‌بریم و خانواده‌های ایرانی طبق یک سنت دیرینه به نظافت و پاکیزگی منازلشان می‌پردازند و برای ایام نوروز خود برنامه‌ریزی می‌کنند فراموش نکنند که در بین این جمعیت 70 میلیونی ایران کسانی هستند که نمی‌توانند اینگونه کارها را انجام دهند.

اکرمی همچنین گفت: درست نیست که یک سری از افراد به فکر پوشاک نو و سفرهای آنچنانی باشند ولی یک سری دیگر تماشاچی.

وی تصریح کرد: اگر انسان‌ها به احسان و نیکوکاری اهمیت دهند علاوه بر اینکه وظیفه دینی‌شان را انجام داده‌اند خود را نیز یک عمر بیمه می‌کنند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: با احسان و نیکوکاری دل‌ها به همدیگر نزدیک شده و باعث می‌شود که در جامعه رونق، خیر، شادی و برکت به بار آید. از رسول اکرم(ص) سوال کردند که محبوب‌ترین افراد در پیشگاه خداوند چه کسی است؟ حضرت فرمودند: کسی است که بیشترین احسان و نیکوکاری را در حق بندگان داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها