همشهری آنلاین: مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله سیدمحمد باقر موحد ‏ابطحی دوشنبه شب با حضور خیل عظیم مردم و علمای بزرگ حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، در این مراسم که با حضور نمایندگان بیوت مراجع و همچنین اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جمع کثیری از مردم و هیات‌های مذهبی شهرهای اقلید و اصفهان حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سخنانی به ذکر ویژگی‌های عظیم شخصیتی این عالم فقیه جهان تشیع اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله ابطحی تمام زندگی خود را صرف تفقه در دین، خدمت به مردم، تهذیب و اخلاق و مردم‌داری کرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، ادامه داد: به همین جهت است که پس از رحلت ایشان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید این چنین پیام‏‌های تسلیت صادر کرده و در مراسم‌های ترحیم ایشان شرکت کردند.

وی آن مرحوم را فقیهی متعبد توصیف کرد، و افزود: عبادت آن زمانی بهای فراوان دارد که از فکر و اندیشه و بصیرت و معرفت نشات گرفته باشد لذا عبادات آن مرحوم کاملا از این ویژگی‌ها برخوردار بود.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: ارتباط آن مرحوم با جامعه تنها به مسایل دینی محدود نمی‌شد و آن عالم ربانی با برخی از اقدامات که در راستای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اقلید استان فارس انجام داد نقش مهمی در کاهش فقر و بیکاری در این شهرستان ایفا کرد.

مرحوم ابطحی سال‌ها در شهرستان‌های اقلید و اصفهان و قم به درس و بحث و راه‌اندازی مراکز علمی و تخصصی و خیریه مشغول بود و از مبارزترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی بود که در بهمن ماه گذشته دار فانی را وداع گفت.

 

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها