براساس مصوبه‌ای که چندی پیش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تدوین شده قرار بر آن است که از این پس هزینه تماس‌های تلفن ثابت و همراه براساس تعداد دقایق محاسبه و شیوه محاسبه براساس پالس کنار گذاشته شود.

 با تغییر روش پالس‌محوری به محاسبه کارکرد مشترکین بر مبنای دقایق استفاده از تلفن، از این پس محاسبه هزینه‌های تلفن ثابت و همراه دستخوش تغییراتی خواهد شد.بر این اساس سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 300ریال، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330ریال و سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به تلفن‌همراه سایر اپراتورها 625ریال تعیین شده است.

پیش از این هر پالس که معادل 105ثانیه بود ملاک محاسبه تعرفه بود. طبق محاسبات قبلی برای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت 227ریال؛ هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 262ریال و هر دقیقه مکالمه ثابت به همراه اول 510ریال، دریافت می‌شد. با این حساب تغییر شیوه محاسبه به افزایش مبالغ قبوض منجر خواهد شد.بنا بر اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات محاسبه تعرفه‌ها به‌صورت ساده و شفاف در 3سطح مکالمات ثابت به ثابت داخل استانی، مکالمات ثابت به ثابت بین استانی و مکالمات تلفن ثابت به تلفن همراه تعیین شده است.

منبع: همشهری آنلاین