همشهری آنلاین: یک مقام وزارت امور خارجه روسیه بر ضرورت اصلاحات در ساختار صندوق بین المللی پول و تغییر این ساختار تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، وادیم لوکوف نماینده وزارت خارجه روسیه در گروه 20 و گروه بریکس روز سه شنبه هشدار داد: در صورتی که صندوق بین المللی پول به اصلاحات اساسی در ساختار خود اقدام نکند مشروعیت خود را نزد کشورهای تامین کننده سرمایه از دست می دهد.

وی افزود: کشورهای عضو گروه بریکس به تلاش ها برای تحقق خواسته های قانونی قدرت های اقتصادی جدید و کشورهای در حال توسعه در عرصه توزیع سهمیه های وامی ادامه خواهند داد.

لوکوف با بیان این که این یک وسواس کشور خاص نیست اظهار داشت: خواهان اصلاحات واقعی در سیستم سرمایه های صندوق بین المللی پول هستیم تا با واقعیت های کنونی جهان مطابقت داشته باشد.

وی هشدار داد: اگر این اصلاحات انجام نگیرد مشروعیت صندوق بین المللی پول زیر سوال می رود و اعتبار این سازمان نزد اعضای گروه بریکس و کشورهای در حال توسعه مخدوش خواهد شد.

لوکوف افزود: مشروعیت سرمایه ای غیرمادی است که بطور مستقیم با امور ملموس مرتبط است.

وی توضیح داد: اگر صندوق بین المللی پول از اعتبار بالایی برخوردار باشد کشورهای عضو بریکس برای تامین سرمایه آن و ایفای نقش فعال در این زمینه آمادگی خواهند داشت.

گروه بریکس از کشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل تشکیل شده است.

کشورهای عضو گروه 20 در نشست خود در سئول در سال 2010 تصمیم به انجام اصلاحات در ساختار صندوق بین المللی پول و تغییر سیستم توزیع سرمایه ها به نفع کشورهای در حال توسعه گرفتند، اما کنگره آمریکا آن را تصویب نکرد.

منبع: همشهری آنلاین