گروه اجتماعی: بسیج جامعه پزشکی با همکاری بسیج سازندگی در قالب اردوهای هجرت علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی رایگان بیماری‌های شایع را شناسایی و نسبت به مهار آن اقدام می‌کنند.

خسرو جدیدی، رئیس بسیج جامعه پزشکی افزود:‌ در حال حاضر در کشور برخی از روستاها و مناطق محروم با بیماری‌های شایع و یا در حال گسترش مواجهند که نیاز است با اجرای یک طرح پوششی این بیماری‌ها مهار شود.

وی در ادامه اشاره کرد که یکی از عرصه‌های مهم اردوهای هجرت حضور پزشکان متخصص بسیجی در تأمین بهداشت و رفع نیازهای درمانی مناطق محروم و دورافتاده است که اگر با برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیقی انجام گیرد عدالت را در بخش بهداشتی کشور برقرار می‌کند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی، بسیج همگانی را یکی از مهم‌ترین راه رفع محرومیت روستاها از خدمات بهداشتی و درمانی دانست و اظهار داشت: پزشکان متخصص بسیجی با پوشش فراگیر روستاها و مناطق محروم باعث ارتقای سطح سلامت در کشور می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد‌: برگزاری اردوهای هجرت بسیج سازندگی حرکتی مهم و مثبت در هدفمند کردن افزایش سطح بهداشت در جامعه و کسب تجربه‌های با ارزش عملی از سوی پزشکان متخصص جوان بسیجی است.

جدیدی گفت: در تابستان امسال بسیج جامعه پزشکان با همکاری بسیج سازندگی تعداد زیاد‌ی از دانشجویان پزشکی، پزشکان عمومی و متخصصان و پیراپزشکان داوطلب و کارکنان بسیجی بیمارستان‌ها را به منظور ارائه مشاوره و درمان رایگان به ساکنان مناطق محروم و دورافتاده اعزام خواهد کرد.