همشهری آنلاین: همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام در دو رشته حفظ و قرائت در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام امسال در آستانه مبعث رسول نور و رحمت در تهران گشایش می یابد افزود: این دوره از مسابقات با دعوت از نمایندگان قرآنی اعم از حافظان و قاریان کشورهای مختلف جهان طی 7 روز در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی های مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از ویژگی های مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران توجه به پژوهش‌های قرآنی در راستای تحقق تدابیر قرآنی مقام معظم رهبری مبنی بر تعمیق در آیات الهی و عامل بودن به مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف همچنین برگزاری همایش تجلیل از بانوان قرآنی را یکی دیگر از شاخص های برجسته مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امسال پنجمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی به منظور معرفی و تجلیل از بانوان نخبه قرآنی همزمان با مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

ستاد خبری و اطلاع رسانی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد

ستاد خبری و اطلاع رسانی سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با همکاری جمعی از اصحاب رسانه و به منظور اطلاع رسانی موثر و هدفمند از این مسابقات آغاز به کار کرد.

حسن ربیعی، مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه هدف از راه اندازی این مجموعه تولید محتوا و پوشش کامل برنامه های این دوره از مسابقات است، افزود: ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم با همکاری جمعی از خبرنگاران و نویسندگان فعال رسانه تلاش دارد تا مجموعه ای از اطلاعات، اخبار، گزارشها و برنامه های قرآنی را به منظور ایجاد فضای معطر قرآنی در سطح جامعه در اختیار عموم مردم و رسانه‌ها قرار دهد.

وی، گفتگو با عالمان، اندیشمندان، صاحب نظران، استادان، داوران و قاریان قرآن و جامعه هنری و نمایندگان مجلس را بخشی از فعالیت‌های این ستاد خبری برشمرد و افزود: پوشش خبری جلسات ستاد برگزاری مسابقات و کمیته های مسابقات از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این ستاد خبری به شمار می‌رود.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اخبار و تولیدات خبری این ستاد از طریق پرتال سازمان اوقاف و امور خیریه به آدرس www.awqaf.ir قابل مشاهده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها