همشهری آنلاین: مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این مسابقات محملی برای هم افزایی و مشارکت همه دستگاه های قرآنی و فرهنگی است.

قرآن

به گزارش مهر، حسن ربیعی مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه سازمان اوقاف در طول سال برنامه‌ها و مأموریت‌هایی دارد که دارای بار معنوی بسزایی است، اظهار داشت: برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن، یکی از همین اتفاقات است که توفیق خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) را برای خادمان و مجریان مسابقات فراهم می کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی داعیه رهبری فکری جهان اسلام را در دنیا دارد و الگویی برای امت‌های اسلامی و آزادی خواهان است و از این جهت برنامه‌های بین المللی فرهنگی و قرآنی ایران در سطح جهان مورد توجه است.

ربیعی با بیان اینکه مجموعه نظام براین باور است که هر حرکت و رویداد بین المللی کشور باید مدافع منزلت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی باشد، افزود: سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) برگزار خواهد شد و می تواند پیام جمهوری اسلامی و آرمانهای بلند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به گوش اصحاب قرآن و فرهیختگان قرآنی جهان برساند، لذا این مهم مسئولیت بسیار سنگینی را برای مجریان امر ایجاد می‌کند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه سازمان اوقاف به عنوان یک نهاد تحت امر ولی فقیه تنها یک قطعه از پازل فرهنگی کشور است، تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارند که هر کدام به سهم خود دارای وظایف و ماموریت‌هایی هستند، اما زمانی که نهادی در امور قرآنی مدیریت و فعالیت دارد باید به علوم و مفاهیم قرآنی و نیازهای جامعه قرآنی نیز توجه کند و پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآنی هم از جنبه بین المللی از لحاظ ملی هم دارای اهمیت است، گفت: سازمان اوقاف به عنوان بخشی از دستگاه فرهنگی و قرآنی کشور در این مسابقات به 3 رویکرد؛ امور قرآنی، علوم قرآنی و مفاهیم قرآنی توجه دارد که توجه به مفاهیم قرآنی و آموزه های مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و علوم قرآنی مقدمه ای برای دستیابی به مفاهیم و آموزه های قرآنی است.

ربیعی با اشاره به اینکه در تولیدات رسانه ای اعم از فیلم، نماهنگ، اخبار، گزارش و محتوای نشریه روزانه مسابقات و ... باید علاوه بر توجه به امور قرآنی به علوم، مفاهیم و آموزه‌های قرآنی نیز توجه شود، گفت: مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران برخلاف مسابقات سایر کشورها جنبه تبلیغی و نمایشی ندارد و در آن صرفا هدف کسب جایزه نیست.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان دارالقرآن، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان طبع و نشر، جامعه القرآن کریم با حدود 700 شعبه دارای مسئولیتها و وظایفی در خصوص قرآن هستند و اوقاف نیز در کنار این دستگاه ها وظایفی دارد، تصریح کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران محملی برای هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی کشور است.

کد خبر 259024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز