همشهری آنلاین: دکتر محمد باقر قالیباف پنجشنبه 14 تیر در مراسم جشن کوثر که با حضور جمعی از بانوان بسیجی در شهر ری برگزار شد، از راه‌اندازی موزه زنان شهیده خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به راه‌اندازی موزه زنان شهیده در خیابان طالقانی گفت: طی چند روز آینده نمادی از زنان شهیده که در نوع خود یکی از زیباترین کارهای حجمی است در یکی از بهترین پارک های شهر تهران نصب خواهد شد.

به گزارش سما دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم جشن کوثر از بانوان بسیجی به عنوان یکی از الگوهای اساسی و ماندگار در پیروی از حضرت فاطمه (س) نام برد و افزود: عزت و ارزشی که دین اسلام به زنان در مقایسه با سایر ادیان الهی داده است متفاوت است به خصوص در عصر جاهلیت که این امر نشان از توجه ویژه اسلام به زنان دارد .

وی تاکید کرد: در عین حال که هیچ تفاوتی میان زنان و مردان در معنویت، معرفت و شناخت نبوده  و همه یکسان هستند، اما تفاوت‌های غیر قابل انکاری در زنان و مردان وجود دارد که مهمترین آن نقش زنان در خانواده  ودر امر تربیت فرزندان است که نقش منحصر به فردی بوده  و هیچ فعالیت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی نمی تواند جایگاه  این نقش بی بدیل را از زنان جامعه را بگیرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه انصافا انقلاب اسلامی که نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است موجب عزت یافتن روز افزون زنان در جامعه ما شده است، اظهار داشت : وقتی به شهر نگاه می کنیم ، می بینیم که شهر را مردسالارانه و مردانه ساخته ایم و کمتر به نیازهای بانوان در سطح شهر توجه شده است بطوریکه به نسبت حضور زنان جامعه ما در عرصه فرهنگی و تربیتی متاسفانه هنوز کالبد شهر را هم برای آنها فراهم نکرده ایم.

شهردار تهران تصریح کرد : این وظیفه بنده و سایر مسئولین در نهادهای متولی دیگر است که زمینه های حضور بانوان مسلمان، نجیب و متدین را با فراهم آوردن محیطی مناسب و در خور شان این قشر در شهر ایجاد کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه با وجودیکه در حال حاضر 50 درصد جمعیت جوان کشور را بانوان و دختران تشکیل می دهند اما اقداماتی که برای مردان و پسران فراهم شده برای زنان مهیا نشده و این ضعف ما را نشان می دهد، افزود : بدون شک این نگاه  صحیح نیست اما اگر ما در امکانات دچار محدودیت باشیم قطعا باید با اولویت این امکانات رابه بانوان جامعه اختصاص دهیم و بعد به مردان.

وی با بیان اینکه امروز در مجموعه شهرداری تهران از دو نگاه به زنان توجه شده است ، گفت : یکی از این ابعاد توجه ویژه به زنان در حوزه ارائه خدمات شهری در بخش های فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی و هنری و ... و دیگری در عرصه مدیریتی بطوریکه به بخش اداری و مالی شهرداری ابلاغ شده که حضور زنان در عرصه مدیریتی را که در حال حاضر کمتر از 3 درصد است با توجه به استعدادها و توانایی ها و صلاحیت زنان در مجموعه شهرداری به  10 درصد افزایش یابد.

قالیباف بیان اینکه امروز زنان جامعه ما با حضور در عرصه های آموزشی و علمی گوی سبقت را از مردان ربوده اند ، اظهار داشت : این را به خودم و تمام تصمیم گیران در عرصه های مدیریتی تاکید می کنم که اگر زنان در خانواده و جامعه از حرمت و کرامت انسانی صحیح برخوردار نباشند قطعا درگیر بسیاری از انحرافات و معضلاتی که در جامعه وجود دارد، خواهند شد لذا لازم است که همواره نهادهای متولی در جامعه در پی ارتقاء کرامت ، حرمت و جایگاه انسانی و والای زنان باشند. 

شهردار تهران در خاتمه تصریح کرد: امروز بنده به عنوان یک مرد و یک پدر تاکید می کنم که بار اصلی گرمی کانون خانواده بر دوش زنان است.