دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی - ورزشی زمرد وفرهنگسرای پایداری حجم اقدامات فرهنگی - ورزشی صورت گرفته ازسوی شهرداری تهران را تنها در سال گذشته معادل 20 سال خواند.

فرهنگسرای پایداری و نیز مجموعه زمرد در سطح محلی، منطقه ای  و فرامنطقه‌ای یکی از مهمترین مراکز فرهنگی ورزشی تهران  محسوب می‌شود. این مجموعه در زمینی به وسعت 23 هزار  متر مربع احداث شده که دارای امکاناتی همچون سونا، استخر، سالن‌های هندبال، بدنسازی، بدمینتون، اسکواش، تنیس، بازی‌های کامپیوتری و ... است.

به گفته قالیباف، اقداماتی ازاین دست تاکنون بدون کمک دولت، تنها ازناحیه وجوه پرداختی ازسوی مردم وتحت یک  مدیریت علمی وجهادی صورت واقعی به خودگرفته است. وی در ادامه گفت: مجموعه  مدیریت شهری هم اکنون با تدبیر، عقلانیت و هوشمندی شهر را در همه ابعاد تحت کنترل داشته ودرحل کوچکترین مشکلات در سطح محلات تا احداث پروژه‌های بزرگ در مقیاس ملی و بین‌المللی برنامه هایی دردست اجرا دارد.

فرهنگسرای پایداری و مجموعه ورزشی زمرد

شهردار تهران به روحیه بسیجی  تداوم یافته اززمان جنگ درمیان مدیران شهرداری اشاره کرد که با همان روحیه ای که در سنگرها حضور داشتندهم اکنون درکاراداره امور شهر هستند. قالیباف ضمن اشاره به ضرورت تامین نیازهای اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی ومادی و معنوی مردم، تاکید کرد، ما باید کارآمدی دین در اداره همه امورجامعه را به اثبات برسانیم. به اعتقادقالیباف فرهنگ دفاع مقدس گنجینه ای است که دنیا و آخرت ما را تضمین می کند.

شهردارتهران همچنین درحاشیه مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی زمرد با حضور درجمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی ازعدم حل مشکل بنزین خودروهای خدماتی شهرداری تهران سخن گفت وافزود: تا این لحظه هنوز سهمیه بنزین شهرداری افزایش نیافته و مشکل بنزین حل نشده است. وی با اشاره به مشکل انباشت زباله شهروندان در برخی از مناطق گفت: شهرداری تهران با همکاری شورایاری محلات تا 15 روز آینده مشکل موجود را حل خواهد کرد.

شهردار تهران همچنین درپاسخ به سؤالی درباره پروژه مونوریل اظهارداشت: مونوریل پروژه سیاسی نیست بلکه کاملا موضوعی فنی و کارشناسی است. به گفته قالیباف، نیازمندی تهران به قطار هوایی که یک نوع آن مونوریل است، نیازمندکار کارشناسی است برهمین اساس مونوریل در بخشهایی از شهر که دارای حجم مسافران کمتری است، می‌تواند به عنوان مکمل مسافران را به ایستگاه‌های مترو برساند.

ازدیدگاه شهردارتهران تنها جایی که برای احداث مونوریل مناسب تشخیص داده شده وبرسرآن با مسئولان به توافق رسیده‌ایم، مسیرتهرانپارس به سمت افسریه و میدان بسیج است.قالیباف خاطرنشان کرد: چگونگی احداث مونوریل در این مسیر نیز، نیازمند طی مراحل قانونی است و باید لایحه‌ای از شهرداری به شورای شهر و ازآن جا به شورای عالی ترافیک ارائه شود. 

شهردار تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر کمبود سرانه‌های آموزشی در تهران گفت: این موضوع در طرح جامع و تفصیلی پیش بینی شده وبرعهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، اما این وزارتخانه با مشکل کمبود اعتبارمواجه است که امیدواریم با اعتبارات پیش‌بینی شده توسط دولت و مجلس، مرتفع شود.

شهردار تهران دیروزهمچنین ازنحوه پیشرفت کارساخت سینما آزادی بازدیدکرد وخبرازاتمام کارسازه این پروژه بزرگ فرهنگی، هنری وتجاری ظرف 10 روزآینده داد.  سینما آزادی در زمینی به مساحت 800 متر و با 9 هزار مترمربع بنا شامل 5 سالن نمایش فیلم، پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو و واحدهای خدماتی، فرهنگی، تجاری و اداری درسه شیفت کاری دردست انجام است.

در دهه فجر امسال بر اساس قول شهردار تهران این سینما افتتاح خواهد شد.  شهرداری تهران از 4 اردیبهشت 85، ساخت مجدد سینما آزادی راکه در29 فروردین سال 1376 دچارحریق شده بود آغاز کرد. محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه قول داد که در سال 86، جشنواره فجر در این سینما برگزار شود.

شهردار تهران ضمن اعلام خبرساخت مجموعه فرهنگی پارک ملت، مجموعه 23 هکتاری انبارهای نفت جنوب شهر، فازدوم تئاترشهر و چندین مسجد بزرگ گفت: چند روز پیش کلنگ مسجدی در شمال شرق تهران با 18هزار متر مربع بنا ، به زمین زده شد که زمان بندی اجرای آن نیز تا نیمه ماه رمضان اعلام شده است بنابراین در مجموع شهرداری در ابعاد کالبدی و محتوایی در حوزه تربیتی ، هنری و فرهنگی فعالیت‌های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.

قالیباف با بیان اینکه قصد شهرداری، اداره سینما و سینماداری نیست،تصریح کرد : همه پروژه های بزرگ فرهنگی  با مشارکت  بخش خصوصی انجام می شود و شهرداری سعی دارد در نقش حامی ، بیشتر سازمان ها و مجموعه های بخش خصوصی را هم در بخش عمرانی و هم در بخش محتوایی فعال کند.

کد خبر 29435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز