تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

همشهری آنلاین: در حالی که تنها یک هفته به انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه باقی مانده است، نظرسنجی ها از موقعیت خوب راست افراطی خبر می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از نظر حزب جبهه ملی، شهرهای فرانسه باید فرانسوی باشند و این یعنی نباید مساجد یا حتی چلوکبابی های جدید در این کشور تاسیس شود.

این حزب که از مخالفان سرسخت مهاجرت به فرانسه شمرده می شود، همچنین امیدوار است برنده بزرگ فرانسه در انتخابات پارلمانی اروپا باشد که قرار است یکشنبه هفته آینده در این کشور برگزار شود.

جنگ کلامی نیز در آستانه انتخابات به اوج خود رسیده است. ماری لوپن رهبر حزب یادشده، می گوید: ما می خواهیم آقای فرانسه باشیم؛ همانطور که اتریشی ها آقای اتریش هستند. فرانسوی ها هم می خواهند آقای خودشان باشند. بلژیکی ها هم در کشور خودشان آقایی می کنند و این حقی کاملا مشروع است.

اعضای جبهه ملی که علاقمند به خروج از حوزه پولی یورو هستند، امیدوارند که دست کم 20 کرسی از 74 کرسی فرانسه در پارلمان اروپا را به دست آورند. جبهه ملی اکنون تنها 2 کرسی در اختیار دارد، اما نظرسنجی ها نشان می دهد که این جبهه از نظر محبوبیت، پا به پای حزب محافظه کار (UMP) و بسیار جلوتر از حزب حاکم سوسیالیت به سوی انتخابات می تازد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها