همشهری آنلاین: مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات عملی خوبی برای حمایت از جامعه شاهد و ایثارگری اندیشیده شده و رئیس‌جمهور به شخصه وقت زیادی برای این قشر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا غلامرضا یاوند عباسی در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت تدبیر و امید و به ویژه شخص رییس جمهور موجی تازه از توجه جدی به جامعه ایثارگری در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ملاقات‌ها و دیدارهای مستمر و به صورت هفتگی و یا دوهفته یکبار رئیس جمهور و وزیر کشور با خانواده‌های دو تا سه شهید به بالا و جانبازان بالای 70 درصد، اظهارکرد: دیدار و رفع مشکلات ایثارگران هم اکنون به یک رویه مثبت بین مسوولان تبدیل شده است. این نگاه ویژه و رویکرد مثبت به تمامی استان‌های کشور تعمیم داده شده و بررسی‌ها و گزارش های مشاوران استانداران و حتی خود خانوادها از ابراز رضایت و انجام مرتب این اقدام ارزشمند حکایت دارد.

یاوند عباسی اظهار کرد: در استان‌های مختلف و توسط استانداران به قدری برای جامعه ایثارگری در این دوره کار می‌شود که تصور شده این مسئولان ارشد استانی مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران را هم بر عهده دارند.

وی ادامه داد: سازمان رزمندگان برای کمک به رزمندگانی که در جبهه‌ مشمول جانبازی نشده‌اند راه‌اندازی می‌شود.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان به عنوان یکی دیگر از اقدامات این دولت برای خدمت به جامعه ایثارگری یاد کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های دولت خدمت به رزمندگانی بود که در جبهه‌ها حضور داشتند و همه مشکلات و دردها و رنج‌ها را تحمل کردند اما تیر و ترکشی به آن‌ها اصابت نکرده بود که دولت معتقد است این رزمندگان باید تحت حمایت قرار گیرند. بخشی از این افراد اکنون بیکار هستند و محل درآمدی ندارند که دولت در فکر رفع مشکل این دسته از رزمندگان است.

وی ضمن انتقاد از نحوه مناسب‌سازی اماکن برای جانبازان در اماکن عمومی اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که ساختمان‌های اداری ما معلول هستند چرا که وقتی در اماکن ما معلولان و جانبازان نتوانند به خوبی تردد کنند این اماکن خودشان نقص دارند و معلول هستند و در دولت این عزم وجود دارد که سالانه 20 درصد از ساختمان‌ها و اماکن دولتی مناسب‌سازی شوند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از موضوع درمان جانبازان و ایثارگران به عنوان یک درد بی‌درمان یاد و اضافه کرد: ما هم به نوبه خود در دولت پیگیر این موضوع هستیم و در هفته آینده طرحی دو فوریتی در مجلس مطرح می‌شود که این طرح یک استفساریه دارد و موضوع آن به این قرار است که دستگاه‌ها وظیفه رسیدگی به وضعیت درمان کارکنان ایثارگر خود را بدون هزینه دارند و خدمات خاص همچون ویلچر و داروهای خاص نیز توسط بنیاد شهید ارائه خدمت می‌شود.