کاشان-خبرنگار همشهری: دیدار از موزه باغ تاریخی فین به مدت 2 سال برای مرمت و بازسازی ممنوع می‌شود و این درحالی است که امید می‌رود تا دهه فجر امسال بزرگترین موزه مردم‌شناسی کشور در کاشان افتتاح شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کاشان اعلام کرد به‌منظور مرمت و بازسازی قسمت‌های عمده‌ای از موزه باغ تاریخی فین کاشان، به مدت دو سال بازدید از این گنجینه امکان‌پذیر نیست.

غلامرضا حسنی‌مقدم، ساماندهی موزه ملی کاشان، اجرای طرح سیستم‌های الکتریکال و مکانیکال، تجهیز مخزن موزه و ساختمان اصلی موزه به سیستم‌های اطفای حریق، نصب دوربین‌های مداربسته و قفسه‌بندی اشیای فرهنگی مخزن موزه را از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی میراث فرهنگی دانست.

حسنی‌مقدم، همچنین از احداث یکی از مجهزترین و بزرگترین موزه مردم‌شناسی کشور در کاشان خبر داد و گفت: موزه باکوچی یکی از بناهای دوره قاجاریه است که به‌عنوان بزرگترین و مجهزترین موزه مردم‌شناسی در کشور معرفی و شامل بخش‌های هنرهای نمایشی، آیین‌های سنتی، تعزیه‌سرا و مردم‌شناسی است و فاز اول آن تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم تا دهه فجر سال 86 به بهره‌برداری رسد.