همشهری آنلاین: مرکز تولید انبوه حشرات مفید و میزبان‌های واسط در پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، دكتر مجيد جوانمرد، رئیس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران گفت: مبارزه زیستی و تلفیقی با آفات و بیماری‌ها اهمیت فراوانی در کشاورزی دارد و یکی از بهترین روش‌های جایگزین برای سموم و مواد شیمیایی به شمار می‌آید.

جوانمرد به سابقه پرورش انواع حشرات مفید از سال 1367 در بخش حشره‌شناسی کاربردی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر امکان تولید و تکثیر حشرات مفید از جمله تریکوگراما، بالتوری سبز و میزبان‌های واسط نظیر پروانه افستیا وجود دارد که می‌تواند در اختیار واحدهای متقاضی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از حشرات مفید در کشاورزی بدون عارضه بوده و باعث کاهش استفاده از سموم شیمیایی، کاهش آلودگی آب‌های زیر زمینی و افزایش سلامت غذایی می‌شود.

جوانمرد اظهار داشت: پژوهشکده کشاورزی برای انعقاد قرارداد با مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی در رابطه با تولید انبوه حشرات مفید و همچنین ارائه خدمات بر اساس نیاز متقاضیان، آمادگی دارد.