همشهری آنلاین: مرکز تولید انبوه حشرات مفید و میزبان‌های واسط در پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، دكتر مجيد جوانمرد، رئیس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران گفت: مبارزه زیستی و تلفیقی با آفات و بیماری‌ها اهمیت فراوانی در کشاورزی دارد و یکی از بهترین روش‌های جایگزین برای سموم و مواد شیمیایی به شمار می‌آید.

جوانمرد به سابقه پرورش انواع حشرات مفید از سال 1367 در بخش حشره‌شناسی کاربردی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر امکان تولید و تکثیر حشرات مفید از جمله تریکوگراما، بالتوری سبز و میزبان‌های واسط نظیر پروانه افستیا وجود دارد که می‌تواند در اختیار واحدهای متقاضی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: استفاده از حشرات مفید در کشاورزی بدون عارضه بوده و باعث کاهش استفاده از سموم شیمیایی، کاهش آلودگی آب‌های زیر زمینی و افزایش سلامت غذایی می‌شود.

جوانمرد اظهار داشت: پژوهشکده کشاورزی برای انعقاد قرارداد با مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی در رابطه با تولید انبوه حشرات مفید و همچنین ارائه خدمات بر اساس نیاز متقاضیان، آمادگی دارد.

کد خبر 264490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha