مدیریت شهری اعتباری ۵۰میلیارد ریالی برای موضوعات مختص به برج و میدان آزادی پیش‌بینی‌ کرده است تا این المان‌های پایتخت و مجموعه وابسته به آن کارکرد قوی‌تری نسبت به گذشته پیدا کنند.


اين خبر را رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران در جريان بازديد از برج و ميدان آزادي اعلام كرد و گفت: بخشي از برج آزادي مشكل فرسودگي داشت كه طي سال‌هاي گذشته با تأكيد شوراي شهر، شهرداري تهران اقدامات خوبي در اين خصوص انجام داد. احمد دنيامالي مشكل ديگر برج و ميدان آزادي را مسير حاشيه‌اي ميدان دانست و گفت: اين مسير از گذشته براي كاركرد ترافيكي طراحي شده و مورد استفاده قرار گرفته و به همين دليل جلساتي براي تبديل اين مسير از ماشين رو به پياده‌راه و تبديل ميدان به تفرجگاه صورت گرفته است. وي با فعال توصيف كردن مجموعه برج آزادي ابراز اميدواري كرد كه با كمك‌هاي مديريت شهري و ساير دستگاه‌ها بتوان كاركرد اين برج را قوي‌تر كرد. به عقيده اين عضو شوراي شهر تهران مجموعه برج آزادي تنها يك المان شهري نيست و در واقع برج آزادي مركزي است كه مي‌تواند كاركرد فرهنگي خوبي در موضوعات تاريخ ايران و همچنين جذب توريسم داشته باشد.

اقبال شاكري، ديگر عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل كه در اين بازديد حضور داشت نيز عنوان كرد كه با وجود حضور 3 نهاد قدرتمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و شهرداري تهران به‌نظر مي‌رسد خدمات ارائه شده به برج از كيفيت لازم برخوردار نيست. وي در عين حالي ابراز اميدواري كرد كه نتايج و اقدامات پس از اين بازديد بتواند دغدغه خاطر شهروندان و نمايندگان آنان در شوراي اسلامي شهر تهران را برطرف كند. شاكري با تأكيد بر لزوم كمك به مديريت برج براي معرفي خاطرات آن گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي مختلف در حوزه گردشگري شهري و همچنين برنامه‌هاي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران اين اتفاق مي‌تواند صورت گيرد. وي با بيان اينكه با جمع‌آوري عكس‌هاي خاطره انگيز حتي مي‌توان برج آزادي را به‌صورت جهاني معرفي كرد، افزود: مديريت شهري اميدوار است تا بتواند با انجام اقدامات لازم سبب شكل‌گيري جايگاه اين برج به اندازه عظمت خاطراتش باشد.