در این نشست مهدی چمران عضو شورای شهر تهران، مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی، محمدنژاد شهردار منطقه ۱۲ و تعدادی از استادان شهرسازی نیز حضور داشتند و دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی درباره شهرنشینی در منطقه ۱۲مطرح شد.

در ابتداي اين نشست معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به ويژگي‌ها و موقعيت منحصربه‌فرد منطقه 12شهر تهران گفت: به‌طور متوسط روزانه يك ميليون نفر به‌خاطر وجود بازار تهران در اين منطقه تردد دارند و گاهي اين جمعيت به بيش از 2ميليون نفر مي‌رسد. مازيار حسيني افزود: حدود 85درصد از تهران ناصري به‌دليل وجود بافت‌هاي تاريخي از آن زمان در منطقه 12قرار گرفته است.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به سابقه اين منطقه در دهه‌هاي 40و 50 ادامه داد: هم‌اكنون مديريت شهري تهران در تلاش است معضلات، مشكلات و كاستي‌هاي موجود در اين منطقه را با كمك كارشناسان و مختصصان همه رشته‌ها برطرف كند.پس از سخنان مازيار حسيني، استادان و نخبگان شهرسازي و معماري كشور در گفت‌وگو با شهردار تهران به بيان نظرات خود پرداختند.

در حاشيه اين نشست نيز مهدي چمران عضو شوراي شهر تهران درخصوص اين جلسه گفت: اين نشست درباره احياي ارتقاي كيفيت زندگي در محدوده مركزي شهر به‌ويژه بازار تهران بود. وي افزود: منطقه 12و بخشي از منطقه11 شهرداري تهران داراي مشكلات و معضلات بسياري هستند، در عين حال كه ارزش‌هاي بسياري دارند. چمران با اشاره به اينكه هويت تهران در داخل همين دومنطقه است گفت: متأسفانه از اين مناطق به‌عنوان يكي از مخروبه‌ترين، آسيب‌پذير و ارزان‌ترين مناطق از آنها نام برده مي‌شود.

اين عضو شوراي شهر تهران تصريح كرد: براي حل مشكلات جدي در اين مناطق اخيرا يك سلسله جلساتي با كارشناسان برپا شده است كه نخستين جلسه آن با جامعه‌شناسان بود كه نظرات كارشناسي و مفيدي از نگاه كارشناسان جامعه‌شناسي در اختيار مديريت شهري قرار گرفت. چمران خاطرنشان كرد: برگزاري جلسات با استادان و نخبگان شهرسازي و معماري نيز در ادامه همان سلسله جلسات است. اين عضو شوراي شهر تهران در پايان با اشاره به اينكه اكثر كارشناسان و استادان معتقدند كه شهرداري به‌تنهايي نمي‌تواند معضلات منطقه 12را حل كند، گفت: ساير سازمان‌ها و نهادها هم بايد شهرداري تهران را در اين مسير كمك كنند.