همشهری آنلاین: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به توجه ویژه به ارزش‌های ماندگار انقلاب اسلامی در کتب درسی، گفت: فرماندهان دفاع مقدس و شهدا در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان معرفی می‌شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه ادبیات انقلاب اسلامی به تدریج وارد کتاب‌های درسی می‌شود، اظهار داشت: ادبیات انقلاب اسلامی شکل آموزشی به خودش می‌گیرد، یعنی تنها احساس و هیجان از انقلاب را منتقل نمی‌کند بلکه گونه‌ای آموزشی از ادبیات انقلاب اسلامی وارد کتب درسی می‌شود.

وی افزود: امسال در کتاب‌های درسی پایه چهارم و پنجم، به برخی از ارزش‌های ماندگار انقلاب اسلامی توجه داشتیم و به عنوان یک ادای دین به‌ آنها پرداختیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه درباره فرماندهان دفاع مقدس و شهدا مطالبی در کتاب‌های درسی داریم، خاطرنشان کرد: در کتاب پایه چهارم ابتدایی فرمانده شهید خرازی گنجانده شده است و شهید باکری را در کتاب پایه هشتم متوسطه داریم.

وی با اشاره به ورود یک گونه ادبی خاطره‌نویسی به کتاب‌های درسی، گفت: «مهمان شهر ما» درباره خاطره سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی است که در کتاب درسی پایه چهارم به صورت خاطره‌نویسی آمده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: نمایش طنز و کارت اعتباری (هم به فناوری جدید توجه دارد و هم طنزگونه است که در کتاب درسی آمده است) و بخش عمده دیگر عناوین، در هنگام رونمایی از کتاب‌های درسی معرفی می‌شود.