ایجاد جایگاه‌های موقت عرضه خرما و زولبیا و بامیه، اجرای طرح«۱۵شب، ۱۵میدان» و اعمال تخفیف محصولات عرضه‌شده در‌ماه مبارک رمضان از برنامه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران است.


سيد احمد صفوي، مديرعامل اين سازمان با اعلام اين خبر به طرح نظارت كيفي و بهداشتي محصولات پر مصرف به مناسبت‌ماه رمضان اشاره كرد و گفت: با سازماندهي 5 اكيپ گشت‌زني و نظارت بر بازارچه‌ها و ميادين طي 20روز بر محصولات ارائه شده در بازارهاي ميوه و تره‌بار نظارت دقيق صورت مي‌گيرد. وي تغيير و تلطيف چهره ميادين با شست‌وشوي معابر و سرويس‌هاي بهداشتي را از ديگر فعاليت‌هاي سازمان ميادين خواند و ادامه داد: آذين‌بندي معابر منتهي به ميادين و بازارچه‌ها براي اين‌ماه پر خير و بركت نيز انجام شده است.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران با اعلام اينكه جايگاه‌هاي موقت عرضه خرما در دستور كار قرار گرفته است، تصريح كرد: اين در حالي است كه امسال زولبيا و باميه نيز در ميادين عرضه شده‌است.

وي به طرح تأمين و توزيع اقلام با قيمت تعادلي در‌ماه مبارك رمضان اشاره و بيان كرد: اين طرح درخصوص كالاهاي اساسي نظير گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ منجمد است. همچنين با توجه به نياز و تقاضاي شهروندان در اين ايام محصولاتي همچون سبزي، خرما، عسل، تخم‌مرغ، آش و حليم نيز در ميادين و بازارهاي سازمان عرضه مي‌شود.

به گفته وي، در اين ايام نيز همانند ديگر روزها تمامي ميادين و بازارهاي ميوه و تره بار از ساعت 8صبح تا 8شب آماده خدمات‌رساني به شهروندان هستند.

صفوي اجراي طرح 15شب، 15ميدان را از ديگر اقدامات فرهنگي سازمان ميادين در ‌ماه مبارك دانست و گفت: براساس اين طرح در ميادين جلال آل احمد، بهمن، بعثت، شهيد غيبي، پيروزي، هروي، آزادگان، لواساني، سهروردي، صادقيه، سردار جنگل، شهران، تهرانسر، معلم و آزادي در 15شب ضيافت افطاري براي كارگران غرف تدارك ديده شده است.

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري تهران درباره اعمال تخفيف بر محصولات عرضه‌شده در ميادين ميوه و تره‌بار خاطرنشان كرد: اين سازمان در‌ماه رمضان تخفيف 15درصدي خرما، تخفيف 10درصدي محصولات و فرآورده‌هاي لبني، عسل، رشته، ماكاروني، ورميشل و سوپ آماده، انواع شربت، آبميوه و نوشابه گازدار، تخفيف 8درصدي برنج، چاي بسته‌بندي، كمپوت و كنسرو و تخفيف حداقل 20درصدي آب معدني و آب آشاميدني را اعمال كرده است.